اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان کردستان خبر داد:

چاپ بیش از هزار برگ تمبر در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان کردستان از چاپ یک‌هزار و 282 برگ تمبر 16 قطعه‌ای در شش ماهه نخست سال جاری در این استان خبرداد.

چاپ بیش از هزار برگ تمبر در کردستان
فاتح احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه اداره پست در جلب رضایت مردم داشتن سرعت، دقت و امنیت است.
وی به رسالت‌های اصلی پست اشاره کرد و افزود: پست‌نامه‌های عادی، سفارشی، بسته‌های کوچک، کیسه مخصوص و امانات داخلی و خارجی از رسالت‌ها اصلی پست است.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد مذکور پست خدماتی خودرویی، توزیع ابلاغیه‌های دارایی، اسناد مالکیتی، جوابیه‌ آزمایش غربالگری خون نوزادان، خدمات دانشگاهی، ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر و پرداخت وجوه یارانه در روستاها را انجام می‌دهد.
مدیرکل پست استان کردستان از دیگر خدمات پست را توزیع کارت سوخت خودرو، توزیع گذرنامه اشخاص، توزیع گواهینامه‌های جدیدالصدور و صنادیق هوشمند ذکر کرد.
احمدی با بیان اینکه انجام بسیاری از کارهای پستی وابسته به سوخت و حمل ‌و نقل است، تصریح کرد: از سال 82 تا امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها نرخ پستی افزایش پیدا نکرده بود.
این مقام مسئول در ادامه مطلب فوق افزود: در سال جاری مصوب شده تنها 40 درصد قیمت تمام شده خدمات پستی را از مردم دریافت کنیم.
وی آمادگی پست را در چاپ و انتشار تمبر در موضوعات و زمینه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: به وسیله تمبر می‌توان بسیاری از مشاهیر و دانشمندان و عالمان دینی کشورمان را به تمامی دنیا معرفی کنیم.
وی چاپ تمبر شخصی یا یادبود را موجب ارتقا و انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی به جوامع مختلف دانست و افزود: در شش ماهه نخست امسال یک‌هزار و 282 برگ تمبر 16 قطعه‌ای در استان چاپ شده است.

* شناسایی کدپستی 675 هزار مکان شهری و روستایی در کردستان
وی یکی از ظرفیت‌های قوی پست را کد پستی 10 رقمی عنوان کرد و اظهار داشت: هر مکانی دارای یک کد پستی منحصر به فرد است که همانند کد ملی یادداشت آن در هر یک از خدمات دولتی الزامی است.
مدیرکل پست استان کردستان اعلام کرد: تاکنون کد پستی 675 هزار مکان شهری و روستایی استان شناسایی شده و بانک جامع آن در اختیار است.
احمدی به نصب پلاک کد پستی 10 رقمی در اماکن روستایی اشاره کرد و گفت: نصب پلاک کد پستی در استان شروع شده و این روند در بانه با پیشرفت 95 درصدی، سقز 80 درصدی، و قروه 75 درصد مواجه است.
وی در ادامه با اشاره به جابه‌جایی مرسولات پستی در شش ماهه اول امسال، خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع 34 هزار و 412 فقره پست ویژه، 55 هزار و 377 فقره پست سفارشی، یک‌میلیون و 39 هزار و 358 فقره پست عادی و 485 فقره پست خارجه در استان کردستان جابه‌جا شده است.
وی از دیگر خدمات پست را توزیع کالابرگ نفت سفید روستایی و شهری در بین 110 هزار خانوار، توزیع 14 هزار و 687 فقره کارت سوخت، توزیع یک‌میلیون و 128 یک‌هزار و 649 فقره قبوض تلفن و توزیع 25 هزار و 114 فقره سیم‌کارت ایرانسل عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول