اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر خبر داد:

70 هزار تن سیب ذخیره‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: برای تأمین میوه شب عید 70 هزار تن سیب برداشت شده از باغات مشگین‌شهر ذخیره‌سازی می‌شود.

70 هزار تن سیب ذخیره‌سازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رسول‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات باغداران مشگین‌شهر که با حضور جمعی از باغداران در مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: کار برداشت سیب در این شهرستان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و این کار همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 90 هزار تن سیب از باغات این شهرستان برداشت شود که بخشی از آنها برای عرضه به بازار مهیا شده است.
رسول‌زاده خاطر نشان کرد: بخشی از این میوه نیز برای فرآوری به کارخانجات تبدیلی نظیر کمپوت و کنسانتره ارسال می‌شود تا در این واحدها استفاده شود.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: با توجه به وجود چندین انبار و سردخانه مجهز در مشگین‌شهر میوه‌های نگهداری شده برای تأمین میوه شب عید بدون نگرانی و دغدغه خاطر محافظت و نگهداری می‌شود.
رسول‌زاده ادامه داد: برداشت محصول از باغات شهرستان مشگین علاوه بر ایجاد اشتغال برای پنج هزار نفر زمینه رونق اقتصادی را نیز فراهم کرده است.
وی گفت: با حضور افراد بیکار سایر استان‌ها نیز به صورت فصلی تولید محصولات باغی در این شهرستان زمینه اشتغال یک هزار نفر را نیز فراهم کرده است.
رسول‌زاده با اشاره به این‌که برداشت سیب تا پایان این ماه ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا مشکل باغداران منطقه به ویژه صاحبان باغات سیب را برطرف کنیم.
به گزارش فارس، رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر به پایین بودن قیمت خرید محصول در باغات و محل برداشت محصول اشاره کرد و افزود: در حالی که محصول باغداران با کمترین قیمت خریداری می‌شود شاهد فروش همین محصولات با قیمت چند برابری در بازار مصرف هستیم که این می‌طلبد با اتخاذ سیاست و راهکار درست افراد واسطه‌گر و دست سودجویان از این عرصه قطع شود.
رسول‌زاده خاطر نشان کرد: هشت هزار هکتار از باغات مشگین‌شهر به تولید سیب مرغوب اختصاص یافته که برداشت آن به دلیل مساعد بودن آب و هوا همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان مشگین‌شهر 15 هزار هکتار باغ میوه دارد که سالانه 200 تن انواع محصولات سردرختی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی مشگین‌شهر سیب تولید شده در این شهرستان را از نوع قرمز مرغوب توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که استان اردبیل و شهرستان مشگین یکی از قطب‌های ذخیره‌سازی میوه شب عید است، امسال نیز این کار با اولویت‌های خاص انجام می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول