اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بقاع متبرکه سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

2 موقعیت مربوط به امام هشتم در جاده ولایت شناسایی شد‌

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو دو موقعیت که مربوط به آن امام است را رسیده‌ایم.

2 موقعیت مربوط به امام هشتم در جاده ولایت شناسایی شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری عصر امروز در ششمین همایش علمی پژوهشی جاده ولایت با تایید این مطلب اظهار داشت: یکی از این آثار معنوی مربوط می‌شود به قدمگاه منتصب به حضرت در ابرکوه استان یزد که در حال حاضر مسجدی است به نام مسجد بیرون شناسایی شده است.
وی با اشاره به اطلاعات به دست آمده در ‌ارتباط‌ با این مسجد افزود: در این مسجد کتیبه‌ای وجود دارد که متعلق است به قرن پنجم گرچه بخشی از آن از بین رفته است ولی اثری بی نظیر به شمار می‌آید و به زبان‌های عربی و فارسی این کتیبه نوشته شده است.
دبیر ستاد بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: این کتیبه گویای این مطلب است که امام هشتم اقامتی در این مکان داشته اند و دلیل انکه این مسجد به مسجد بیرون معروف شده است خارج از شهر بودن آن است که البته به این مکان بقعه علی‌بن موسی الرضا نیز گفته می‌شود.
صابری به بقعه علی صالح در استان ایلام به عنوان دومین موقعیت منتصب به حضرت اشاره و تصریح کرد: این بقعه مربوط است به علی‌بن عبیدالله که از فرزندان امام سجاد است و تنها همسفر امام از سادات است که به دستور امام در راه بازگشت به مدینه در این منطقه به دست عمال عباسی به شهادت می‌رسند.
وی افزود: البته بقعه با همین نام در اراک نیز وجود دارد که آنچه مستند است همین بقعه علی صالح در ایلام است.
دبیر ستاد بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان میراث فرهنگی به اقدامات این سازمان در راستای شجره نامه امامزداگان در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات طی دو سال اخیر تهیه نسق نامه و شجره‌ نامه امامزادگان موجود در کشور ایران است.
صابری به هدف برگزاری همایش جاده ولایت اشاره و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری چنین همایشی در کشور رسیدن به سیر و سلوک و سیره رفتاری امام رضا(ع) و آشنا شدن بیشتر با جنبه های عبادی، اجتماعی و تربیتی حضرت است.
در این مراسم همچنین رجایی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی پیام احمدزاده کرمانی رئیس این سازمان را قرائت کرد و نیز از انگشتر نقش برجسته ضامن آهو اثر استاد علی جنگی که بر گرفته از طرح استاد فرشچیان و روی نقره به صورت قلمزنی سه بعدی کار شده بود رونمایی شد.
همچنین از تمبر جاده ولایت نیز رونمایی شد و اذان مرحوم آقاتی و نسخه خطی معتبر روایی عیون اخبار  الرضا که متعلق است به دوران صفوی به ثبت آثار معنوی کشور رسیدند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول