اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان خبر داد:

فعالیت 185 باب مهد کودک در زنجان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر 185 باب مهد کودک در استان زنجان فعالیت دارند.

فعالیت 185 باب مهد کودک در زنجان
توران کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مجموع مهدهای کودک‌ موجود در استان زنجان 100 مهد روستایی هستند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 85 باب مهد کودک شهری در استان زنجان وجود دارد.
کارشناس مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مسئولان ذی‌ربط در امور مهدهای کودک تلاش دارند، که به ارتقای سطح کیفی مهدهای کودک بپردازند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از مهدهای کودک سه ستاره، دو ستاره، یک ستاره و یا فاقد ستاره هستند، ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط تلاش دارند تا ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به ارتقای مهدهای کودک کمک کنند.
کاظمی اذعان داشت: مسئولان ناظر بر امور مهدهای کودک قصد تعطیلی آنها را ندارند بلکه در تلاش هستند تا با بازرسی و ارائه دستورالعمل‌های کاربردی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه شده از طریق مهدهای کودک اقدامات لازم را انجام دهند.
وی همچنین در ادامه از یکسان‌سازی کتاب‌های آموزشی مهدهای کودک خبر داد و گفت: طی جلسات هم اندیشی متعدد کمیته آموزشی که متشکل از بهزیستی، آموزش و پرورش و کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک است این یکسان سازی محتوی صورت پذیرفت.
کارشناس مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه برای گروه سنی شش تا 18 ماه کتاب راهنمای آموزشی برنامه‌های درس شیرخوارگی و نوپایی تدوین شده است، ادامه داد: همچنین برای گروه سنی دو تا سه سال نیز کتاب شناخت حیوانان اهلی، وحشی و همچنین شناخت میوه‌ها تعیین شده است.
وی در ادامه با اشاره به محتوای کتاب‌های آموزشی گروه سنی سه تا چهار سال یادآور شد: در نخستین گام شناخت حیوانات، میوه‌ها، گیاهان و فصل‌ها مورد نظر است.
کاظمی همچنین تصریح کرد: مشاغل، دریا، کوه، حیوانات اهلی و وحشی، درخت، اعضای بدن، دوستی از جمله مباحثی هستند که برای آموزش در گروه چهار تا پنج سال تدوین شده است.
کارشناس مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان یادآور شد: کتاب‌های گروه سنی پیش‌دبستانی نیز با همکاری آموزش و پرورش کتب آموزشی و درسی تالیف گروه مولفان کشور تهیه و در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد.
وی اذعان داشت: بسته‌های آموزشی از انتشارات مبتکران به صورت یک کتاب مرجع در قالب 12 بسته آموزشی برای همه گروه‌های سنی توسط بهزیستی در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد.
کاظمی اظهار داشت: کتاب‌های مذکور پس از تولید محتوای آموزشی و اولویت‌بندی فعالیت‌های مورد نظر در اختیار مدیران و مربیان مهدهای کودک به منظور آموزش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول