اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل:

امام رضا (ع) سرمایه معنوی ایرانیان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: امام رضا (ع) سرمایه بزرگ معنوی ایرانیان است که همیشه شیعیان و محبان اهل بیت به وجود آن حضرت در ایران افتخار می‌کنند.

امام رضا (ع) سرمایه معنوی ایرانیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد ظهر امروز در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در مسجد امام رضا (ع) محله خاتم‌النبیین اردبیل اظهار داشت: مشهد‌الرضا از دیرباز پایتخت معنوی و مایه عزت و آبروی ایرانیان است ایرانیانی که در طی تاریخ و از زمان بعثت نبی مکرم اسلام به وفاداری ائمه اطهار و بزرگان دین افتخار کرده و به آن می‌بالند.
وی بزرگترین ثمره برگزاری چنین محافل معنوی و آیین‌های گرامیداشت یاد ائمه اطهار را طهارت جان و پاکی دل از هواهای نفسانی اعلام کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر ظرفیت دلدادگی‌ها به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) افزوده شد به طوری که امروز مقصد دل‌های عاشق و آزاده به سمت حرم امام رضا (ع) در مشهد است که با زیارت آن دل‌ها آرام می‌گیرد و قلب‌ها برای روشنی و صفا به هیجان معنوی در می‌آید.
این استاد دانشگاه ضرورت قدر دانستن این ذخیره معنوی و اندوخته ارزشمند را در مسیر تکامل و کمال واقعی بسیار ضروری توصیف کرد و بیان داشت: امروز ملت ایران با داشتن دشمنان قسم‌خورده بسیار در عرصه‌های مختلف به وجود چنین بزرگانی افتخار می‌کند چرا که در سایه چنین دلباختگی است که توانسته‌ایم در مقابل تلاش دشمنان و بیگانگان همچنان حامی نظام و انقلاب خود باشیم.
وی یکی از تلاش‌های عمده استکبار را در به انحراف کشیدن نسل جوان اعلام کرد و افزود: پیوند ناگسستنی ملت ایران به ویژه جوانان با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت سبب شده است تا استکبار تشنه ضربه زدن به اعتقادات و باورهای حقیقی باشد تا شاید به خواست و مطلوب خود در ایجاد خلاءهای اعتقادی و باورهای جاودانه دست یابد.
رجب‌نژاد توسل شیعیان واقعی را به مکتب نجات‌بخش ائمه هدی یادآور شد و افزود: ‌توسل و شفاعت گرفتن از انبیا و ائمه اطهار سرمایه درونی و اعتقاد و باور محبان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است که امروز به اشکال مختلف نمود و ظهوری واقعی  پیدا کرده است.
وی با قرائت چند حدیث و روایت از امام رضا (ع) بزرگترین عیدی مسلمانان را عمل به سیره و فرمایش ائمه اطهار (ع) برشمرد و گفت: ما در ایام میلاد امام رضا(ع) باید سیره و سلوک شایسته و اخلاق نیکو را از ذخیره‌های ارزشمند الهی فرا گرفته و در زندگی به کار بگیریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم جشن که به همت خادمان هیئت فرهنگی – مذهبی امام رضا (ع) برگزار شد دو تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (ع) مداحی کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول