اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ‌نوری‌همدانی در دیدار فرمانده ‌انتظامی ‌‌قم مطرح کرد:

جدیت نیروی انتظامی در رواج فرهنگ حجاب و عفاف / انقلاب اسلامی ایران دست استکبار را قطع کرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم خواستار جدیت نیروی انتظامی در رواج فرهنگ حجاب و عفاف شد و گفت: انقلاب اسلامی ایران دست استکبار را قطع کرد.

جدیت نیروی انتظامی در رواج فرهنگ حجاب و عفاف / انقلاب اسلامی ایران دست استکبار را قطع کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمعی از پرسنل این نیرو در استان قم که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی و دهه کرامت اظهار داشت: پیامبر اسلام می‌فرماید:"پاره تن من در خراسان به خاک سپرده می‌شود و هر کس با معرفت او را زیارت کند خداوند بهشت را بر او واجب گردانده و بدن او را بر آتش دوزخ حرام می‌کند."
وی افزود: در حدیث دیگری از پیامبر اسلام(ص) نقل شده که ایشان فرمود:"پاره تن من در خراسان دفن می‌شود، هر اندوهگینی او را زیارت کند خداوند اندوه او را برطرف ساخته و هر گناه کاری که با صدق او را زیارت کند، گناهش بخشیده می‌شود."
این مرجع تقلید وجود بارگاه نورانی امام هشتم در ایران را هدیه‌ای بزرگ برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: مردم ما مشهد را پایتخت معنوی ایران می‌دانند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راه امنیت کشور تلاش زیادی می‌کند، گفت: امام صادق(ع) بالاترین عبادت را خدمت به مسلمانان می‌داند و در واقع می‌توان گفت خدمت به هر شکل چنانچه با اخلاص همراه شود، شریف‌ترین عبادت‌هاست.
آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند:"سه چیز وجود دارد که همه مردم به آن محتاج هستند، امنیت، عدالت و فراوانی نعمت" که می‌توان امنیت را در مسائل مختلفی چون امنیت فکری، مالی، حیثیتی، مملکتی و سایر موارد دانست.
استاد حوزه علمیه قم امنیت را بستری برای تمام کمالات دانست و تاکید کرد: اقتدار و عظمتی که امروز در کشور حاکم است محصول فعالیت نیروهای انتظامی است و اگر امنیت وجود نداشت هیچ دستگاهی قادر به فعالیت نخواهد بود و در واقع خدمت پرسنل این نیرو، بسترساز خدمات دیگران است.
وی با اشاره به ضرورت رعایت حقوق دیگر افراد اجتماع گفت: بشر در همه ابعاد زندگی خویش از کودکی و درون خانواده تا پست‌های بالای مملکتی با حقوق دیگران مواجه است که رعایت حد و مرز دیگران به معنای عدالت تلقی می‌شود و مردم نیازمند حاکم بودن حق در جامعه هستند.
آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: در روایات تاکید زیادی ‌روی مسئله امنیت شده است و حتی در ادعیه وارد شده از ائمه اطهار(ع) نیز این مطلب به چشم می‌خورد زیرا اهل بیت(ع) در دعاها، روش صحبت با خداوند و چیزهایی را که از او باید بخواهیم به ما آموزش می‌دهند.
این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) افزود: امام چهارم شیعیان چند چیز را برای مومن لازم می‌داند، نخست وسعت رزق که نعمت بزرگ است هر چند نباید با نظام سرمایه‌داری و طبقاتی مقایسه شود بلکه به این معناست که هر شخص باید به اندازه خویش در رفاه باشد.
وی اظهار داشت: دومین مورد از بیانات امام سجاد(ع) امنیت در زندگی است که این امنیت باید در مورد مال، همسر و فرزندان باشد که گاهی اوقات به عنوان نور چشم انسان بوده و برخی اوقات موجب گرفتاری او هستند.
آیت‌الله نوری‌همدانی داشتن بدنی قوی و جسمی نیرومند را سومین موردی دانست که امام سجاد(ع) روی آن تاکید دارند و گفت: ورزش و حرکت منظم و مداوم اثر زیادی بر سلامتی انسان دارد و می‌توان ادعا کرد که اگر ورزش عمومی در جامعه فراگیر شود بسیاری از بیمارستان‌ها تعطیل می‌شوند.
این مرجع تقلید با تاکید بر مسئله ورزش تصریح کرد: خداوند بدن انسان را طوری آفریده که نداشتن تحرک موجب رخوت و سستی در عضلات او می‌شود و رخوت مداوم نیز تبدیل به انواع بیماری‌ها می‌شوند، هر چند بسیاری از داروها در ابتدا به عنوان مسکن عمل می‌کنند اما در آینده برای آدمی مخرب هستند.
وی گفت: اگر انسان ورزش را به طور مداوم پیگیری کند هیچگاه پشیمان نخواهد شد زیرا کسی می‌تواند در جامعه خدمت‌رسانی کند که دارای بدنی سالم باشد بنابراین همه پرسنل نیروی انتظامی باید نه تنها خود ورزش کنند بلکه دیگران را نیز به این امر ترغیب نمایند.
آیت‌الله نوری‌همدانی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان می‌فرمایند:" پنج چیز وجود دارد که اگر انسان دارای آنها نباشد فکرش سالم نیست، نخست سلامتی بدن، دوم امنیت، سوم وسعت رزق، چهارم هم‌نشین خوب و پنجم آرامش فکر."
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام صادق(ع) در توضیح هم‌نشین خوب می‌فرماید:"همسر خوب، فرزند صالح و دوست مناسب از جمله هم نشین‌های خوب انسان هستند" و در مورد آرامش فکر نیز می‌توان گفت انسان نباید کاری کند که موجب گرفتاری او شده و فکر و ذهن او را مشغول کند.
وی در ادامه با اشاره به مسئله عفاف و حجاب به عنوان یکی از مصادیق امنیت فکری جامعه گفت: نیروی انتظامی باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر و رواج فرهنگ حجاف و عفاف در جامعه تلاش کند تا نظام اسلامی به اهداف صد در صد خود دست یابد. 
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه امروزه نگاه همه دنیا به سوی ایران دوخته شده است، تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی موجب شد که ملت ایران از زیر سلطه استبداد خارج شده و علاوه بر آن دست استکبار را نیز قطع کند.
این مرجع تقلید با تجلیل از کار بزرگ امام خمینی(ره) افزود: امام راحل مدیری قهرمان بود که مخاطب او تنها ملت ایران نبودند بلکه همه مستضعفان و محرومان جهان باید با تاسی به امام خمینی(ره) قیام کنند تا به زندگی مرفه دست یابند.
وی سرلوحه قیام‌های منطقه را انقلاب ایران دانست و گفت: این انقلاب و نظام زمینه ظهور امام زمان(عج) را آماده کرده است و دیدگاه امام خمینی(ره) نیز همین بوده است.
آیت‌الله نوری‌همدانی از همه کارکنان نیروی انتظامی خواست در زمینه قدرت بیان تمام تلاش خود را به کار گیرند و ادامه داد: یکی از سلاح‌های پیشرفت بشر، خوب صحبت کردن در همه مجامع است و امام خمینی(ره) نیز از این مسئله بهره کافی را برد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول