اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد:

کاهش 25 درصدی کشته‌های تصادفات در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کردستان از کاهش 25 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات در شش ماهه اول امسال در استان خبر داد و گفت: این مهم به خاطر تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های ذیربط به پلیس راه حاصل شده است.

کاهش 25 درصدی کشته‌های تصادفات در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری قبل از ظهر امروز در برنامه تجلیل از نمونه‌های ترافیکی کردستان در سنندج، اظهار داشت: کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای امسال ناشی از تدابیر خاص فرمانده انتظامی استان و شناسایی 76 نقطه حادثه‌خیز و آشکارسازی این نقاط با نصب علائم هشدار دهنده افقی و عمودی بوده است.
رئیس پلیس راه کردستان همچنین بکار بردن تدابیر خاص پلیسی و عملی کردن راهکارهای مناسب و افزایش گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی را از دیگر دلایل کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در این مدت از سال جاری عنوان کرد.
به گفته وی، این اقدامات بسترساز روند کاهش تصادفات و کشته‌های ناشی از آن است به گونه‌ای که هر ساله آمار کشته‌ها در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود و این جای خوشحالی دارد.
رئیس پلیس راه کردستان در ادامه به نقش رانندگان در کاهش تصادفات و کشته‌ها اشاره و تصریح کرد: عامل انسانی یکی از بارزترین عوامل دخیل در تصادفات است که رانندگان با رعایت قوانین و مقررات در کاهش کشته‌ها نقش موثری خواهند داشت.
وی نرم تصادفات در کشورهای همسایه را 5 کشته به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه خواند و با اظهار تأسف گفت: متاسفانه این میزان در ایران 32 کشته به ازای هر 10 هزار خودرو است که با همکاری رانندگان و دستگاه‌های مسئول این میزان را می‌توان کاهش داد.
رئیس پلیس راه کردستان تلاش پلیس راه را فراهم کردن بستری امن برای سفرهای به دور از خطر و تصادفات خواند و افزود: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن هر ساله رو به کاهش است و این گواهی بارز بر تلاش‌های پلیس راه و سایر دستگاه‌های مرتبط با جاده و مسافرت است.
نادری خاطرنشان کرد: عملی کردن طرح‌های ویژه کاهش حوادث جاده‌ای در استان مستلزم همکاری برخی از ادارات ذیربط مانند اداره راه و ترابری و حمل و نقل پایانه‌های استان کردستان با پلیس راه بود که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.
وی در پایان به مردم اطمینان داد که پلیس نه تنها به دنبال درآمدزایی نیست بلکه با تلاش مضاعف سعی در کنترل محورهای مواصلاتی، نظارت دقیق بر تردد خودرویی و نیز جلوگیری از وقوع تصادفات است.
در پایان این مراسم نمونه‌های ترافیکی کردستان در قالب رانندگان، دستگاه‌های اطلاع‌رسان و شرکت‌های مسافربری تجلیل شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول