اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورزقان در مجلس:

40 درصد ذخایر مس کشور در وزرقان قرار دارد/ مس و طلای ورزقان جزو اولین‌های صنعت معدن در خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورزقان در مجلس با بیان اینکه مس و طلای ورزقان جزو اولین‌های صنعت معدن در خاورمیانه است، گفت: طبق اکتشافات کارشناسان 40 درصد ذخایر مس کشور در ورزقان نهفته است.

40 درصد ذخایر مس کشور در وزرقان قرار دارد/ مس و طلای ورزقان جزو اولین‌های صنعت معدن در خاورمیانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، رضا علیزاده در جلسه شورای معاونان سازمان منطقه آزاد ارس، صنعت مس و طلای ورزقان را نیازمند نگرشی اقتصادی در راستای بهره‌مندی از ذخایر معدنی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای منطقه و استان بیان کرد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد رویکردی اقتصادی برای تحول اقتصاد و صنعت در منطقه ورزقان اظهار داشت: مس و طلای ورزقان جزو اولین‌های صنعت معدن در خاورمیانه است و می‌تواند ارزش افزوده فراوانی را برای مردم منطقه و استان در پی داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم بهره‌برداری صحیح و به صرفه از این ذخایر پیشنهاد داد بخشی از شهرستان ورزقان که نزدیک به محدوده نوردوز این منطقه آزاد است در طرح توسعه منطقه آزاد ارس گنجانده شود.
علیزاده گفت: بخش خاروانا که به محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس نزدیک می باشد از موقعیت مکانی مناسبی برای ایجاد شهرک صنعتی جهت تبدیل منابع معدنی مس و طلا به صنایع پایین دستی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده است.

*نباید فقط کار صادراتی در صنعت معدن ورزقان انجام شود
فرماندار ورزقان نیز گفت: نباید فقط کار صادراتی در صنعت معدن ورزقان انجام شود و باید به فکر اشتغالزایی بومی در این صنعت باشیم. 
محمد فروغی افزود: صنعت مس و طلای ورزقان می‌تواند اقتصاد و صنعت استان آذربایجان شرقی را دگرگون کند و لازمه این امر اتخاذ تصمیم های سازنده و کارآمد است.
در این جلسه معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس نظرات کارشناسی خود را در خصوص طرح الحاق بخشی از منطقه ورزقان به محدوده نوردوز منطقه آزاد ارس بیان کردند و مقرر شود پس از بررسی‌های کارشناسی موضوع به شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منعکس شود.
منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
این منطقه با 51 هزار هکتار در مجموع بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور بوده و دارای چهار محدوده منفصل از هم در شهرستان‌های جلفا و خداآفرین است و محدوده خداآفرین آن با حدود 6هزار هکتار وسعت در حال تهیه طرح جامع بوده و با افتتاح گمرک در این محدوده زمینه توسعه آن که در شهرستان خداآفرین واقع است، فراهم شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول