اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

دست سارقان باید از بیت‌المال قطع شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اختلاس اخیر در کشور گفت: دست دزدان و سارقان باید از بیت‌المال قطع شود.

دست سارقان باید از بیت‌المال قطع شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: فرزندان در سن نوجوانی به بلوغ جسمی و جنسی می‌رسند و علاوه بر این تلاش می‌کنند تا هویت خود را بروز دهند.
وی با بیان اینکه والدین باید مراقب حالت‌های ویژه فرزندان خود در این دوران باشند، ابراز داشت: با توجه به اینکه زندگی دختران و پسران با یکدیگر متفاوت است، باید در تربیت آن‌ها نیز تفاوت‌هایی را قائل شد.
عرب‌پور با اشاره به اینکه در بحث جنسی آسیب‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: اگر به این موارد توجه نشود، موجب انحراف فرزندان می‌شود.
وی افت تحصیلی، انزواطلبی و انحراف جنسی را از مهم‌ترین آسیب‌های دوران بلوغ برشمرد و عنوان کرد: باید زمینه ازدواج به موقع، آسان و کم‌هزینه را برای فرزندان فراهم کنیم.
عرب‌پور با بیان اینکه در این دوران باید موارد تحریک‌آمیز را از فرزندان دور کرد، ابراز داشت: باید عفت چشم را به فرزندان توصیه کرد و سرگرمی سازنده را برای اوقات فراغت آن‌ها ایجاد کنیم.
وی ماهواره و اینترنت را برای فکر فرزندان مخرب دانست و افزود: باید مراقب دوستان فرزندان خود باشیم و به ورزش نوجوانان و جوانان توجه کنیم.
عرب‌پور با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی بیان داشت: گرچه برای کاهش بلایای طبیعی رعایت بعضی از مسائل مانند استحکام‌بخشی به بناها و جلوگیری از تخریب جنگل‌هل مؤثر است، اما پرهیز از گناه هم بلایا را کاهش می‌دهد.
وی به دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اشاره و عنوان کرد: وجود این امام معصوم در ایران موجب برکت معنوی و مادی است.
امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر شناخت ائمه‌ اطهار (ع) و جایگاه امامت گفت: باید زندگی امامان معصوم (ع) را در زوایای مختلف بشناسیم و الگو قرار دهیم.
عرب‌پور تصریح کرد: حق مطلب نسبت به ائمه اطهار (ع) و زندگی آن بزرگواران ادا نشده و همچنین زوایای زندگی آن‌ها برای مردم و نسل جوان بازگو نشده است.
وی از برگزاری جشن گلریزان همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در خانه شهر کرمان خبر داد و خواستار همکاری خیران در این جشن شد.
عرب‌پور با اشاره به هفته نیروی انتظامی از عملکرد این نهاد در استان کرمان تقدیر کرد و افزود: امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ هر جامعه و احساس امنیت از امنیت مهم‌تر است.
وی با بیان اینکه مردم نسبت به نعمت سلامت و امنیت غفلت دارند، اظهار داشت: امنیت تنها با تلاش نیروهای مسئول محقق می‌شود.
خطیب جمعه کرمان گفت: فرماندهی انتظامی در استان کرمان با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و نیروهای زبده تلاش‌های مطلوبی را در این خطه انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: بدون حضور و اقتدار نیروی انتظامی امنیت محقق نمی‌شود.
عرب‌پور ابراز داشت: نیروی انتظامی استان کرمان تا کنون 500 شهید را در زمینه مبارزه با اشرار، قاچاقچیان موارد مخدر و اراذل و اوباش تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی با اشاره به سوء‌استفاده مالی از بانک‌های دولتی در روزهای اخیر تصریح کرد: قوه قضائیه مانند گذشته به صورت جدی با عاملان این اختلاس برخورد می‌کند.
امام جمعه موقت کرمان اذعان داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، وقوع این حرکت تأسف‌بار است.
عرب‌پور افزود: با توجه به این رویداد باید چشم‌ها بیشتر باز شود، زیرا سوءاستفاده‌های کلان مالی تبعات اقتصادی بسیاری دارد و موجب رواج فقر، بالارفتن تورم، فسادهای اخلاقی و بی‌عدالتی می‌شود.
وی به تمام افرادی که دستی بر بیت‌المال دارند، هشدار داد تا مراقب خود و زیردستانشان باشند و از امانت مردم مراقبت کنند و تصریح کرد: باید دست سارقان و دزدان از بیت‌المال قطع شود.
وی به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و سخنان ایشان در این همایش اشاره و بیان کرد: فلسطین سرزمینی نیست که بتوان آن را تقسیم کرد.
عرب‌پور با بیان اینکه فلسطین باید برای تمام مسلمانان آزاد شود، گفت: باید از مردم فلسطین بدون جنگ و خونریزی رأی‌گیری شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین گروه از زائران حج سال جاری از استان کرمان فردا به عربستان اعزام می‌شوند، ابراز داشت: هر زائر یک نماینده برای مردم ایران است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول