اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول تئاتر در وزارت ارشاد اسلامی:

گروه‌های تئاتر از سال آینده بودجه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: از سال آینده گروه‌های تئاتر بودجه‌بندی و سطح‌بندی می‌شوند.

گروه‌های تئاتر از سال آینده بودجه‌بندی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اتابک نادری شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر مازندران، گفت: درباره فعالیت‌های بودجه‌ای به لحاظ سلسله مراتب، مختار نیستم ردیف اعلام کنم.
وی تصریح کرد: برایم سوال بود که چرا مازندران در ایجاد خانه تئاتر در کشور پیشگام بود و وقتی وارد سالن شدم، جواب سوالم را گرفتم، اما همین را عنوان کنم که ردیف خوبی در معاونت هنری برای گروه های تئاتر لحاظ شده است.
مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: درباره طرح استقرار گروه‌های تئاتر در مرحله نخست بیش از 550 گروه قرار دارند و در مرحله بعدی 200 گروه هم اضافه خواهند شد.
این مسئول در ادامه یادآور شد: از سال آینده گروه‌های تئاتر بودجه بندی و سطح‌بندی می‌شوند.
نادری با اشاره به اینکه شناسایی گروه‌های تئاتر از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: چرا که در 32 سال تاریخ این کشور، ساماندهی گروه‌های تئاتر انجام نشده است.
وی با بیان اینکه طرح ملی استقرار گروه‌های تئاتر از سال گذشته آغاز شده، خاطرنشان کرد: مبالغ خوبی برای گروه‌های هنرمندان در نظر گرفته شده و مانند سال 87 نیست که وعده داده شد، اما عملا بودجه‌ای پرداخت نشد.
نادری با اشاره به اینکه در ماه هفتم از سال قرار داریم و همه بدهی‌ها در مرکز صفر است، عنوان کرد: سال‌های گذشته بدهی‌های میلیاردی داشتیم.
مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طرح درجه‌بندی گروه‌های تئاتر به قوت خود باقی است.
این مسئول با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی در دو استان گیلان و کردستان به صورت موفق انجام شد، ابراز داشت: به لحاظ جاذبه توریستی مازندران، این طرح می‌تواند در این استان گردشگرپذیر هم موفق باشد.
وی با بیان اینکه این طرح با ورود شورای شهر، شهرداری، فرمانداری و گروه‌های تئاتر برگزار شد، گفت: این طرح بدون اینکه ریالی در بودجه‌های ارشاد اخلال ایجاد کند، برگزار شد و این پیشنهاد را در مازندران هم می‌توانیم شاهد باشیم.
نادری با اشاره به برگزاری 23 دوره تئاتر استانی در مازندران خاطرنشان کرد: مازندران می‌تواند پس از آذربایجان شرقی، یلی در تئاتر باشد.
مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آیا جای آن نیست که ساری تئاتر شهر داشته باشد.
این مسئول اضافه کرد: تبریز شروع به ساخت تئاتر شهر کرده و امیدواریم در مازندران هم اقدامات موثری در این راستا انجام شود.
وی از سید ابراهیم عمادی، هنرمند پیشکسوت مازندرانی به نیکی یاد کرد و افزود: عمادی در تهران مشغول به فعالیت بود و به امکانات پایتخت، پشت پا زد و آمد تا در زادگاه خودش فعالیت کند.
نادری ایجاد خانه تئاتر مازندران را به خاطر دید فرهنگی مقام عالی استان دانست.
بیست و سومین جشنواره تئاتر مازندران 11 تا 14 مهر ماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد مازندران به همت این اداره کل و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول