اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

بسته حمایتی اصناف پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: بسته حمایتی اصناف بعد از 9 ماه گذشت از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هنوز پرداخت نشده است،

بسته حمایتی اصناف پرداخت نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا شمس در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی در حاشیه سفر رئیس جمهور به همدان اظهار داشت: در استان همدان حدود 40 هزار واحد امور صنفی دارای پروانه کسب و 12 هزار واحد صنفی بدون پروانه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های زیادی در امر آموزش داشته‌ایم، افزود: مجمع امور صنفی دارای 9 نماینده در اتحادیه کشوری است که پس از 25 انتخابات انجام شده در آن حضور یافته‌اند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان با اشاره به اشتغالزایی 4 هزار و 200  نفری اظهار داشت: امیدوارم که با این سفر پر خیر و برکت هیئت دولت بتوانیم تعدادی از آنها را حل و فصل کنیم.
وی بیان داشت: در هدفمند کردن یارانه‌ها استان همدان مقام نخست را کسب کرد و این نشان دهنده تعامل و همکاری بین اصناف و مسئولان استان است اما حقیقت این است که بسیاری از کارگاه‌های کوچک تولیدی بعد از هدفمندی یارانه‌ها و با توجه به هزینه‌های بالای انرژی در شرف تعطیلی هستند.
شمس با بیان این که بسته حمایتی اصناف بعد از 9 ماه گذشت از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت نشده است، ادامه داد: بسته حمایتی باید پرداخت شود تا کسبه نیاز به بالا بردن قیمت خود نباشند چرا که این مسئله بیشتر به ضرر مصرف کننده است.
وی تصریح کرد: عوارض کسب و پیشه و همچنین عوارض حمل زباله که شهرداری از کسبه اخذ می‌کنند با میزان درآمد آنها متناسب نیست و شهرداری بدون هیچ هماهنگی با اصناف اقدام به افزایش عوارض می‌کنند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان اضافه کرد: نماینده اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت باید در کمیسیون‌های مربوطه حضور داشته باشند همان طوری که نمایندگان شورای شهر و شهرداری در کمیسیون نظارت حضور دارند و دارای حق هستند.
وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ای دال بر پرداخت 15درصد از درآمد اتحادیه‌ها برای اتحادیه کشوری تعیین شده است، افزود: این کار نیز به ضرر اتحادیه‌هاست و لازم است تدبیر دیگری برای منابع مالی اتحادیه کشوری اندیشه شود و اتحادیه‌های شهرستان را با تهران مقایسه نباید مقایسه کرد.
شمس با بیان اینکه برای تأسیس بانک اصناف مصوبه هم وجود دارد، گفت: در ایجاد بانک اصناف باید تسریع شود در غیر این صورت با توجه به ادغام دو وزارتخانه، درخواست اضافه شدن تجارت یا اصناف به بانک صنعت و معدن را داریم تا اصناف هم بتوانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند.
وی ابراز داشت: در جلسات کمیسیون نظارت صراحتاً بیان شده است که اعضای اصلی و مدیران کل شرکت کنند، لذا تاکید می‌شود تبصره‌هایی به قانون اضافه شود مبنی براینکه نمایندگان تام الاختیار هم حق رای دادن داشته باشند در غیر این صورت مدیران کل را ملزم کنید تا در جلسات کمیسیون نظارت شرکت کنند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصناف سهم بسزائی از اشتغال‌زایی را دارا هستند و اگر بخواهیم منویات رهبری مبنی بر طرح تکریم ارباب رجوع، اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی را اجرایی کنیم نیاز به ساختمانی داریم تا بتوانیم مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها را در یک جا متمرکز کرد تا علاوه بر عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمات شایسته‌ای به اصناف داشته و نظارت دقیق‌تری بر عملکرد اتحادیه‌ها داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: تصریح در اصلاح قانون نظام صنفی و قانون کار و نظام اجتماعی اکثر استان‌ها براساس گزارش مرکز اصناف، بیمه اصناف راه افتاده است اما در استان ما هنوز اجرایی نشده است.
شمس تأکید کرد: تقاضامندیم کارگاه‌های بالای 5 نفر از مزایای بیمه کارگر و کارفرمایی استفاده کنند و تقاضای استفاده از مزایای بیمه مشاغل سخت و زیان آور و افزایش سهمیه در مشاغل اصناف را نیز داریم.
وی با تأکید بر حمایت از کسبه قانونمند و جمع‌آوری شغل‌های مزاحم و سایر خاطرنشان کرد: سراسر شهر همدان تبدیل به محلی برای فروشندگان سیار و وانت بار شده و این در حالی است که ما مصمم به اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی هستیم.
رئیس مجمع امور صنفی همدان بیان داشت: باید از کسبه قانونمند حمایت کنیم چرا که از راه‌های جمع‌آوری مشاغل مزاحم و ایجاد شهرک‌های صنفی است که ضمن ایجاد اشتغال پایدار ترافیک مرکز شهر نیز کاسته می‌شود.
وی اظهار کرد: نیاز به اصلاح شیوه اخذ مالیات بر اساس واقعیت این اتحادیه‌هاست که نسبت به اعضای خود اشرافیت دارند که ضمن اصلاح ساختار وصول مالیات از کسبه، بسیاری از فرارهای مالیاتی نیز رفع می‌شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول