اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سرشماری صحیح با اعتماد عمومی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: سرشماری درست، دقیق و واقعی با اعتماد و اطمینان عموم مردم به نتایج کار منجر می‌شود.

سرشماری صحیح با اعتماد عمومی محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری در جلسه ستاد سرشماری اردبیل اظهار داشت: در بحث سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات باید به تقویت مقوله اطمینان و اعتماد عمومی کمک کنیم تا مردم با ارایه اطلاعات دقیق و صحیح خادمان خود را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های درست یاری کنند.
وی آمار دقیق، صحیح و مبتدل را مبنای تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های عالمانه و مدبرانه توصیف کرد و افزود: سرشماری زمانی می‌تواند نتایج مفید و سازنده را به همراه داشته باشد که مردم خود در صحنه بوده و در عملیاتی شدن آن ایفاگر نقش اصلی باشند.
صابری همت دولت خدمتگزار را در تقلیل مدت یک دهه سرشماری به کمتر از پنج سال یکی از افتخارات دولت خدمتگزار توصیف کرد و ادامه داد: ما باید از دوم تا 22 آبان ماه در سنگر جهادگونه تلاش و کار مضاعف به گونه‌ای حرکت کنیم تا در یک فراخوان عمومی مردم آمارگیران را در جمع‌آوری اطلاعات درست، صحیح و دقیق یاری کنند.
این مسئول یکی از شاخص‌های کمی و کیفی برنامه‌ریزی برای توسعه هر جامعه را تکیه بر آمار و اطلاعات صحیح اعلام کرد و گفت: ما حتی در حوزه تصمیم‌گیری کلان نیز به آمار و اطلاعات روشن، دقیق و شفاف نیاز داریم تا با یک حرکت برنامه‌ریزی حساب شده بتوانیم به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود دست یابیم.
وی با یادآوری این‌که در سرشماری سال 90 در قالب چهار فرم بیش از 64 اطلاعات و ده‌ها مورد آمار جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: با سرشماری دقیق شاخص‌های معین حاصل و براساس آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در زمینه برنامه‌های کلان کشور انجام می‌‌شود.
به گزارش فارس، استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت زمان اجرای این آمارگیری باید با رعایت نقاط اخلاقی نسبت به افزایش اعتماد عمومی مردم و مشارکت آنها در این سرشماری تلاش کرد.
صابری اضافه کرد: برای کار اجرایی در سرشماری سال 90 ضرورت دارد ابزار و امکانات و لوازم مورد نیاز در اختیار نیروهای فعال قرار گرفته تا کنترل و پالایش آنها نیز به سرعت و در همان فاصله انجام شود.
وی نیروی انسانی را نیز در آمارگیری صحیح و درست یادآور شد و افزود: عوامل انسانی باید آموزش‌های مورد نیاز را در ابعاد مختلف فرا گرفته و با تسلط کامل اجرا و اخذ اطلاعات لازم را به عمل آورند.
رئیس شورای اداری استان تمام فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی را به عنوان مجموعه‌های ارزیاب و کنترل به همکاری و همدلی بیشتر دعوت کرد و از آنها خواست در تأمین وسیله نقلیه مورد نیاز ستادهای استانی و شهرستانی را کمک و یاری کنند.
صابری همچنین سرعت عمل و دقت بیشتر در این سرشماری را جز الزامات توصیف کرد و از رسانه‌ها خواست در آگاه‌سازی جامعه نسبت به ثمرات و فواید سرشماری سال 90 برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول