اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

روحانیت مولد فرهنگ در طول تاریخ

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام تقوی گفت: روحانیت در طول تاریخ مولد فرهنگ بوده و تولیدات و محتواهای دینی را بر فراز منبر به مردم عاشق ارائه داده است.

روحانیت مولد فرهنگ در طول تاریخ
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، عصر پنجشنبه در پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به موج بیداری اسلامی اظهار داشت: باید با تربیت صحیح نسل جدید را برای امروز دنیا ایجاد کنیم.
وی با تبیین ماموریت‌ها و رسالت‌های روحانیان و علما، مقابله و مبارزه با فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی و پاسخگویی به نیازهای جامعه را ماموریت حوزویان ارزیابی کرد.
حجت‌الاسلام تقوی مبارزه با استعماگران، زیاده‌خواهان و سلطه‌گران را رسالت طلاب دانست و تصریح کرد: مبارزه با جریان های انحرافی، احیا و تقویت نقش مساجد و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ماموریت‌های حوزویان است.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیازسنجی و تامین نیازهای نظام را رسالت دیگر حوزه دانست و تاکید کرد: حوزه باید نسبت به تخصصی کردن علوم اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشد، متاسفانه در جاهایی که گلوگاه‌های کشور است حوزه حضور ندارد وغایب است.
حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه برای پاسخگویی به نیازها باید در سیستم آموزشی حوزه انقلاب اساسی ایجاد کنیم، ابراز داشت: سیستم آموزشی حوزه باید به گونه‌ای باشد که به نخبه‌پروری که مطالبه رهبر معظم انقلاب است منجر شود.
وی تخصصی شدن را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: روحانیت همواره در طول تاریخ مفسر دین بوده و مردم دینشان را از روحانیت گرفته اند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تبلیغ دین مبین اسلام را رسالت دیگر مهم طلاب و روحانیان حوزه های علمیه گفت: عرصه تبلیغ عرصه بسیار پیچیده‌ای است و ما باید از همه امکانات در این عرصه بهره بگیریم و رسالت دینی خود را جامه عمل بپوشانیم.
وی اظهار داشت: نهاد مسجد همیشه در اختیار روحانیت بوده و حضور در نمازهای جمعه و جماعت از جمله شؤون روحانیت بوده است و باید توجه داشت که مرزبانی فرهنگی و اعتقادی از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزویان به شمار می آید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول