اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

معیشت طلاب مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: گرچه روحانیت همواره مناعت طبع داشته و قناعت سرلوحه کار این قشر است، اما باید معیشت آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

معیشت طلاب مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام ربانی سیدحسن ربانی عصر امروز در پنجمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر قرار است روحانیت نقش‌آفرین باشد باید معیشت او نیز مورد توجه قرار گیرد گرچه که روحانیت همواره دارای مناعت طبع و قناعت‌پیشه بوده است.
وی عنوان کرد: با وجود اینکه روحانیت بی‌ادعا و منیع‌الطبع است، اما از معیشت هم نمی‌توان گذشت و باید به این مسئله هم توجه کافی داشت.
ربانی خاطرنشان کرد: گر مرکز خدمات و فعالیت‌های آن نبود، بخش قابل توجهی از ماموریت روحانیت محقق نمی شد.
ربانی دانش، بعد معنوی و اخلاقی و جنبه‌های معیشت و امرار زندگی را سه بعد لازم برای انجام ماموریت روحانیت دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری با درایت 22 سال قبل دستور تاسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را صادر کردند تا بخشی از معیشت طلاب تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه مظلوم‌ترین و محروم‌ترین قشر جامعه، روحانیت هستند، ادامه داد: روحانیان از حداقل‌های خدمات شهری محروم هستند به همین دلیل باید به فکر تامین معیشت روحانیت با عزت و کرامت باشیم.
این مسئول گفت: رویکرد ما ارائه خدمات هدفمند متناسب با نیازها و ماموریت‌های طلاب است و این مرکز تلاش می‌کند تا در توانمندسازی روحانیت اثرگذار باشد.
ربانی خاطرنشان کرد: اما نباید به نیازهای معیشتی بسنده کنیم و در کنار رسیدگی به روحانیت به فرزندان و خانواده‌هایشان نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عناصر مؤثر در معیشت طلاب باید رصد و شناسایی شود، اذعان داشت: باید اردوگاه‌های علمی، تفریحی در نقاط مختلف کشور برای طلاب و خانواده‌های آنها ایجاد شود.
وی از شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه خواست تا امور مربوط به معیشت طلاب و روحانیان را به مرکز خدمات واگذار کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول