اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به همایش مرجع بیداری اسلامی:

صفات اخلاقی آقانجفی تحت‌الشعاع مواضع جهادی ایشان است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: صفات اخلاقی عالی آیت‌الله آقانجفی تحت‌الشعاع مقامات و مواضع جهادی و امر به معروف و نهی از منکر ایشان است که همواره مانع از تحریف دین، ابطال مبطلان و تسلط مستکبران و حافظ استقلال مسلمین بود.

صفات اخلاقی آقانجفی تحت‌الشعاع مواضع جهادی ایشان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله‌ لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز در همایش بیداری اسلامی به مناسبت بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله‌ العظمی آقانجفی پیامی را به این همایش ارسال کرد که متن اصلی آن در ذیل می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض ادب و احترام خدمت حضار محترم، علمای اعلام و دانشوران و نخبگانی که در این اجتماع ارزشمند حضور دارند و با سلام و تحیت به روح پاک مجاهد بزرگ مرحوم آیت‌الله ‌العظمی آقای حاج شیخ محمدتقی نجفی اصفهانی که از مفاخر عالی مقام و رجال فضیلت و نوابغ علم و عمل و زعامت بود.
وی در ادامه این پیام آورده‌ است: حضرت امام هادی (ع) می‌فرمایند که اگر در عصر غیبت قائم ما (ع) عالمی نباشد که به آن حضرت دعوت کند و مردم را راهنمایی کند و از دین او دفاع کند مردم از دین خدا مرتد می‌شوند؛ یعنی بقای دین و ماندن مردم در خط اسلام به واسطه وجود این علما است. توصیفی بالاتر و برتر از این توصیف نیست. حفاظت از دین مبین مبارزه بدع و مبدعان و ظلم ظالمان و مستکبران نفی استضعاف و استبداد و استحقار امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از ضعفا و مظلومان صفاتی است که هر عالم و فقیر و زعیم دینی باید به آن تجلی و آراسته باشد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه پیامشان تصریح کردند: در دوران طولانی غیبت کبری حضرت بقیه‌الله (عج) که برای شیعه دورانی تلخ و همراه با فراغ و هجران است و دشمنان تشیع با نقشه‌های مختلف در صدد اجرای اهداف شوم خود هستند و گروهک‌های منحرف و فرقه‌های ظاله را تاسیس و ترویج کرده‌اند، تنها علمای مجاهد و فداکار و آگاه و بیدارند که در مقابل این همه تهاجم فرهنگی مانند سدی محکم ایستاده‌اند و حتی بعضی از آنان با نثار خون پاک خود از شجره طیبه ولایت و امامت دفاع کرده‌اند و یا با تألیف کتاب و نشر معارف نورانی اهل‌بیت (ع) به هدایت و ارشاد مردم پرداخته‌اند و آنان را از انحراف و کج‌روی‌ها و ضلالت عقیده نجات داده‌اند. "جزاهم الله عن الاسلام و اهله خیراللجزاء".
در بخش دیگری از این پیام آمده است: از جمله این عالمان مجاهد و بیدار مرحوم آیت‌الله العظمی آقای نجفی است که در شعب مختلف فضایل از عبادت و اخلاق حمیده شخصیتی عالیقدر و صاحب نبوغ بود ولی این همه صفات عالی تحت‌الشعاع مقامات و مواضع جهادی و امر به معروف و نهی از منکر ایشان است که همواره مانع از تحریف دین، ابطال مبطلان و تسلط مستکبران و حافظ استقلال مسلمین بود.
در پایان این پیام آمده است: خداوند متعال بر علو درجات آن مرد بزرگ و پدر و جد و عم عالیقدر و برادران بلند پایه‌اش که همگان انوار درخشان و انوار تابان علم و عمل و جهاد و زعامتند، بیفزاید و امروز ما به انجام وظیفه که همان حفظ میراث گران‌بهای تشیع و گنج‌های معنوی و علمی علما و فقها و ادای احترام به ساحت آن بزرگواران است هدایت کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول