اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان:

آیت‌الله آقا‌نجفی اصفهانی مجتهدی بیدار بود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: مرحوم آیت‌الله آقا‌نجفی اصفهانی یک مجتهد بیدار بوده است و ایشان همواره به فکر ریشه‌ها و زیر‌بنا‌های جامعه اسلامی بوده‌اند.

آیت‌الله آقا‌نجفی اصفهانی مجتهدی بیدار بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری ظهر امروز در همایش مرجع بیداری اسلامی با ارائه موضوعاتی درباره شخصیت مرحوم آیت‌الله نجفی اصفهانی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله آقانجفی به‌عنوان یکی از عالمان ربانی، برجسته و تأثیرگذار در تحولات قرن گذشته ایران و اصفهان هستند و به‌عنوان مرجع بیداری اسلامی در جامعه محسوب می‌شوند.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از مبعوث شدن به رسالت حکومت اسلامی تشکیل داده‌اند و ولایت پس از خود را نیز تعیین کرده‌اند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان به وجود روایت‌های بسیاری درباره ولایت اشاره کرد و افزود: علاوه بر وجود روایاتی بسیاری در این زمینه، بیش از چندین جلد کتاب نیز در زمینه ولایت در سطح جامعه اسلامی وجود دارد.
مظاهری با اشاره به اینکه تمام مردم باید با ابعاد شخصیتی آیت‌الله آقا نجفی اصفهانی آشنا شوند، تصریح کرد: در حال حاضر مردم نسبت به این موضوع غافل هستند و برگزاری برنامه‌هایی در راستای این موضوع به میزان بسیاری ضرورت دارد.
وی به نا‌شناخته ماندن قدرت و نقش ایشان در راستای بیداری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ایشان از نظر علمی، اجتماعی و اقتصادی حوزه‌دار بوده‌اند و مسئولان باید با برگزاری این برنامه‌ها نقش این عالم برجسته و تاثیر‌گذار را در راستای بیداری اسلامی نشان بدهند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله نجفی با بیداری تمام در این راستا گام برداشته‌اند، تاکید کرد: وجود کرسی آزاد یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان محسوب می‌شود، ایشان پس از بررسی موضوعات مختلف و مطرح کردن آنها برای فضلا، نتیجه‌گیری لازم را نسبت به این موضوعات انجام می‌داده‌اند.
وی به توجه ویژه ایشان به حوزه از نظر اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: تمام اموال این عالم ربانی برای طلبه‌ها هزینه شده است و شهریه طلبه‌ها برای ایشان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.
مظاهری با اشاره به اینکه ایشان از نظر اجتماعی نیز علاقه خاصی به حوزه داشته‌اند، بیان کرد: ایشان همواره خواستار محفوظ ماندن شخصیت حوزه بوده‌اند و در صورت بی‌احترامی و توهین به حوزه به‌صورت نسبت به آن به پا خواسته‌اند.
وی گفت: ظل‌السلطان آدم نا‌نجیبی بوده است و علاوه بر ظالم بودن عیاش نیز بوده و مرحوم آیت‌الله نجفی تنها شخصی بوده که در مقابل ظل‌السلطان ایستادگی کرده است.
رئیس حوزه علمیه اصفهان به اقدامات ظل‌السلطان برای نابودی دین اشاره کرد و اظهار داشت: ظل‌السلطان همواره درصدد نابودی دین و حوزه بوده و مرحوم آیت‌الله آقا نجفی اصفهانی با بیداری تمام برای شکوفایی و حفظ حوزه تلاش کرده‌اند.
مظاهری با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله آقا‌نجفی اصفهانی یک مجتهد حوزه‌دار بوده است، اضافه کرد: ایشان به‌عنوان یک مجتهد بیدار محسوب می‌شوند و همواره به فکر ریشه‌ها و زیر‌بنا‌های جامعه اسلامی بوده‌اند.
وی تصریح کرد: ایشان از نظر تقوا، عرفان و فلسفه نیز یک انسان کامل محسوب می‌شوند و ایشان دارای یک تقوای خاصی بوده‌اند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان به شجاعت بالای مرحوم آیت‌الله آقا‌نجفی اصفهانی اشاره کرد و افزود: ایشان از درایت خاصی برخوردار بوده و درایت به‌عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های روحانیون محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول