اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه یزد:

تعداد طلاب نسبت به جمعیت استان محدود است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه یزد گفت: در حال حاضر به ازای هر چند صد نفر تنها یک طلبه در یزد وجود دارد که این تعداد نسبت به جمعیت بسیار محدود و کم است.

تعداد طلاب نسبت به جمعیت استان محدود است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی ظهر امروز در پنجمین اجلاس جامعه مدرسین قم با علما و فضلای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یزد مهد پرورش علمای بزرگی همچون شیخ عبدالکریم حائری یزدی است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه زمانی علمای بزرگی را در خود پرورش داده‌اند، اما اکنون تعداد طلاب حوزه‌های یزد نسبت به جمعیت استان کم است.
مدرسی با تاکید بر ضرورت توسعه مدارس علمیه در یزد گفت: از دیرباز یزد جایگاه روشنی در زمینه علم و دین داشته است، اما امروز در ازای هر دوازده نفر در استان یک دانشجو داریم؛ اما در ازای هر چندصد نفر یک طلبه داریم.
وی گفت: زمانی آمار ناهنجاری‌ها و مفاسد در استان بسیار کم بود، اما به تدریج این وضعیت تغییر کرد و ضرورت تقویت بنیه‌های دینی و معرفتی جامعه و توسعه مدارس علمیه از اینجا روشن می‌شود.
این استاد حوزه علمیه یزد عنوان کرد: با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی تنها چهار مدرسه علمیه در شهر یزد داریم و حتی نسبت به قبل از انقلاب یک مدرسه هم کمتر شده است.
مدرسی همچنین گزینش بومی طلاب را پیشنهاد کرد و افزود: مسئولان و تصمیم‌گیران حوزه باید در این زمینه فکر کنند و در این راستا سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.
این مسئول با تاکید بر ضرورت توسعه مدارس علمیه شهر یزد اظهار امیدواری کرد: برگزاری این اجلاس در یزد بتواند دستاوردهای ارزنده‌ای برای این استان در راستای ارتقای حوزه‌های علمیه داشته باشد.
مدرسی با ابراز خرسندی از حضور علمای بلاد و هم‌اندیشی آنان در این اجلاس، بر نقش ارزنده این‌گونه اجلاس‌ها برای ارتقا روحانیت و حوزه‌های علمیه تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه علمای بلاد باید دور هم بنشینند و راجع به مسائل مختلف تبادل‌نظر و بحث کنند، گفت: عمران و آبادانی دینی جامعه امروز رسالتی است که روحانیت عهده‌دار آن است و این رسالت را باید به درستی انجام دهند.
یکی از اساتید حوزه علمیه کرمان نیز در این اجلاس با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال گذشته به شهر مقدس قم، خواستار تسریع در پیگیری فرمایشات رهبر انقلاب شد و تاکید کرد: مطالباتی که رهبر فرزانه انقلاب از حوزه‌های علمیه دارند باید عملیاتی شود.
حجت‌الاسلام حسینی سیرجانی، استفاده از اساتید شهرستان‌های همجوار در مراکزی که با مشکل استاد روبرو هستند را ضروری دانست و تاکید کرد: دیدار با علمای بلاد و توجه به مشکلات آنان یک اصل دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این استاد حوزه علمیه کرمان همچنین اذعان داشت: دروس تخصصی باید در مدارس علمیه شهرستان‌ها جدی گرفته شود و دروس قرآن و تفسیر نیز باید در متن حوزه قرار گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول