اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حداد عادل خواستار شد:

گسترش معارف اهل بیت با استفاده از فناوری‌های روز‌

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس‌ گفت: اکنون با توسعه فناوری و در اختیار داشتن امکانات بیشتر، باید بیش از گذشته نسبت به گسترش معارف اهل بیت (ع) اقدام شود زیرا امروزه دسترسی به منابع اسلامی آسان‌تر شده است.

گسترش معارف اهل بیت با استفاده از فناوری‌های روز‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی حدادعادل در مراسم رونمایی از موسوعه معارف الکتاب و السنة و دانشنامه قرآن و حدیث که ‌ظهر امروز در موسسه دارالحدیث قم برگزار شد اظهار کرد: حوزه علمیه با نگارش این اثر وفاداری خود به امام و انقلاب را به وسیله احیای معارف اهل بیت(ع) اعلام کرده است.
وی افزود: عصر حاضر در ایران عصر دائرة المعارف نامیده شده و به حقیقت این اسم برازنده این دوره است، زیرا تاکنون بیش از 200 نوع دائرة المعارف در زمینه‌های مختلف به چاپ رسیده یا در حال تالیف است و همه این‌ها از برکات علمی انقلاب و از ثمرات جمهوری اسلامی است.
رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاسیس موسسه دانشنامه جهان اسلام در 28 سال پیش توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تاکنون 15 جلد از این دانشنامه در قالب 13 هزار صفحه به رشته تحریر در آمده و در آینده این تعداد به 50 جلد خواهد رسید.
وی دانشنامه‌ها را موجب ارتقای سطح علمی کشور دانست و عنوان کرد: به طور قطع مجاهدت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سه دهه گذشته در راستای تالیف چنین آثاری نقش مهمی داشته است و این دائرة‌المعارف‌ها در حقیقت به عنوان زیرساخت پیشرفت علمی کشور مطرح هستند.
حداد عادل با اظهار امیدواری نسبت به فراهم ساختن زمینه شکوفایی علمی برای نسل آینده کشور تصریح کرد: باید در انتظار روزهای بهتری برای علم در ایران باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده پژوهشگران علوم دینی از فناوری‌های روز برای نشر معارف اهل بیت(ع) شد و گفت: احادیث ائمه اطهار(ع) یکی از ارکان هویت اسلامی را تشکیل می‌دهد و هرگونه اقدام در گردآوری و گسترش آن، قدمی در راه تثبیت هویت اسلامی و شیعی است.
وی به تلاش علما و دانشمندان اسلامی در طول تاریخ برای جمع آوری و نگهداری احادیث و روایات اشاره کرد و افزود: برخی از این عالمان برای دستیابی به یک روایت سفرهای طولانی انجام می‌دادند تا بتوانند سخنان اهل بیت(ع) را به ما برسانند و در این زمینه رنج‌های فراوانی را نیز متحمل شدند.
حداد عادل با اشاره به تلاش مراجع بزرگی چون مرعشی نجفی و علامه امینی در این راستا خاطرنشان کرد: در راس همه این دانشمندان، علامه مجلسی قرار دارد که با ایجاد یک موسسه و به کار گیری ده‌ها نفر از محققان نسبت به جمع‌آوری هزاران حدیث در کتاب شریف بحارالانوار اقدام کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون با توسعه فناوری و در اختیار داشتن امکانات بیشتر، باید بیش از گذشته نسبت به چنین کارهایی اقدام شود زیرا امروزه دسترسی به منابع اسلامی آسان‌تر شده است.
وی خواستار استفاده وعاظ و خطبا از چنین آثاری در بیان مطالب دینی برای عموم مردم شد و تاکید کرد: گفتارهای مذهبی باید بر اساس قرآن و احادیث شکل بگیرد و اگر چنین مسئله‌ای محقق شود بسیاری از نگرانی‌ها نیز برطرف می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول