اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

امام رضا(ع) در پژوهش رویکرد بین‌المللی داشت

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: رویکرد ارائه فعالیت‌های پژوهشی در عرصه بین‌الملل در زندگی امام رضا(ع) قابل مشاهده است.

امام رضا(ع) در پژوهش رویکرد بین‌المللی داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ‌ظهر امروز در دومین همایش جشنواره علمی پژوهشی میراث تفسیری امام رضا(ع) که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون روایات تفسیری ائمه اطهار(ع) گردآوری شده و به تناسب زمان در اختیار ما قرار گرفته ولی گام‌های دیگر در این حوزه بر عهده ما طلاب است.
وی خاطرنشان کرد: در گام نخست لازم است روش‌های تفسیری ائمه اطهار(ع) استخراج شود و می‌توان از شیوه تفسیری امام رضا(ع) که همان شیوه تفسیری دیگر ائمه اطهار(ع) است استفاده شود.
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه ادامه داد: استخراج روش‌های تفسیری سبب می‌شود در سال‌های آینده شاهد تدوین چند رساله و پایان‌نامه باشیم.
وی عنوان کرد: در گام دوم لازم است روایات تفسیری مناسب برداشت شود و مقایسه‌ای بین دیدگاه‌های مختلف در تفسیر قرآن صورت گیرد.
زمانی با اشاره به رویکرد بین‌المللی در ارائه فعالیت‌ها گفت: ما معتقدیم بر اساس وعده‌های الهی روزی می‌رسد که تمام بشریت اسلام را می‌پذیرند و پذیرای اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت(ع) می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: چه کسانی متصدی عرضه فرهنگ اسلامی به سراسر جهان‌اند و باید بررسی شود حوزه علمیه تا چه اندازه حضور فیزیکی و غیرفیزیکی داشته است.
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه تاکید کرد: لازم است ابعاد وجودی امام رضا(ع) را برای دیگران تبیین کنیم و زندگانی ائمه را به گونه‌ای ترسیم کنیم که به عنوان الگو و اسوه برای جهان اسلام و مسیحیت باشد.
وی ادامه داد: انسان‌ها از فطرت الهی برخوردار بوده و خداوند روح آنها را با حق‌طلبی عجین کرده و اگر به درستی حقایق قرآنی را ارائه دهیم بدون تردید انسان‌ها می‌پذیرند.
زمانی با اشاره به رویکرد پژوهشی در فعالیت‌های پژوهشی گفت: باید فعالیت‌های پژوهشی در عرصه بین‌الملل، آثار همایش‌ها و کنگره‌ها قابل ارائه در دنیا باشد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی ما نباید ویژه شیعه و ایران باشد و زبان‌آموزی یک ابزار است تا آموزه‌های خود را به جهانیان برسانیم.
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه ادامه داد: رویکرد ارائه فعالیت‌های پژوهشی در عرصه بین‌الملل در زندگی امام رضا(ع) وجود داشته و اگر این امام بزرگوار در دوران کنونی حضور داشت به ترویج علوم تنها در داخل کشور اکتفا نمی‌کرد.
وی عنوان کرد: یک میلیارد نفر اهل سنت در جهان وجود دارد که امامت ائمه اطهار(ع) را مانند ما قبول ندارند ولی عشق به ائمه به اندازه‌ای در دل آنها جای گرفته که بسیاری از آنها علاقمند به زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند.
زمانی اظهار کرد: وظیفه ماست که معارف ناب اسلام را با زبان‌ و تکنیک‌ها نوین را به اقصی نقاط جهان عرضه کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول