اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معلم بازنشسته:

معلمان بازنشسته از مزایای بیمه طلایی بی‎بهره هستند

خبرگزاری فارس: یکی از معلمان بازنشسته چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان بازنشسته استان از مزایای بیمه طلایی بی‌بهره هستند.

معلمان بازنشسته از مزایای بیمه طلایی بی‎بهره هستند
احمد جوانبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرهنگیان باتوجه به وعده مسئولان در آینده‌ای نزدیک مشکل بیمه طلایی معلمان بازنشسته برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچ کدام از معلمان بازنشسته از مزایای بیمه طلایی بهره‌مند نیستند، گفت: تنها مزایای بازنشستگی معلمان حقوق ماهانه 7 میلیون ریالی است که به حساب معلمان واریز می‌شود.
جوانبخت مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین مشکل دوران بازنشستگی برشمرد و گفت: در صورتی که شرایط کشور به گونه‌ای باشد که معلمان بازنشسته پس از بازنشستگی امکان شاغل شدن را داشته باشند، می‌توان بازنشستگی را یکی از دوران‌های خوب زندگی افراد دانست.
این معلم بازنشسته با بیان اینکه بازنشستگی وارد شدن به یک زندگی جدید است، گفت: در صورتی که افراد بازنشسته بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند، مشکلی برای این افراد به‌وجود نخواهد آمد.
جوانبخت بازنشستگی را در تعارض با گوشه‌گیری دانست و تصریح کرد: انسان تا زمانی که احساس مفید بودن داشته باشد و نشاط و شادابی خود را حفظ کند چه شاغل و یا بازنشسته می‌تواند زندگی سالم و با نشاطی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دوران بازنشستگی، دورانی است که زنان و مردان سالمند پس از یک عمر کار و تلاش مستمر توأم با استرس‌های خاص هر شغل و حرفه‌ای باید به استراحت بپردازند، اما این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که آنان کمتر نگران حقوق و مزایای متناسب با تورم جامعه باشند و امکاناتی برای گذران زندگی داشته باشند.
جوانبخت با اشاره به دیگر مشکلات بازنشستگان، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بازنشسته از شاغل جدا نیست، گفت: از تجربیات این قشر فرهیخته باید به عناوین مختلف همچنین مشاوره استفاده شود ولی می بینیم که این قشر پس از 30 سال خدمتگزاری باید منزوی و گوشه نشین شوند در صورتیکه بازنشستگان باید به منزله دوبازوی توانا برای مسئولان مملکت باشند نه اینکه بی مورد کنار گذاشته شوند.
وی اظهار داشت: اساس و رکن پیشرفت هر کشور توجه به فرهنگ و آموزش و پرورش است ولی در کشور ما معلمی که کارایی دارد و می‌خواهد از تجربیاتش استفاده کند بازنشسته می‌شود؛ با این عنوان که می‌خواهیم برای افراد بیکار کاریابی کنیم.
این معلم بازنشسته اضافه کرد: این در حالیست که باید بیکاران از طریق دیگر جذب بازار کار شوند، در کشورهای دیگر وقتی فرد بازنشسته می‌شود، با فرد مکاتبه می‌کنند و می‌گویند اگر می‌توانید ادامه دهید و گرنه بازنشسته شوید.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول