اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد:

روایت یک معلم بازنشسته از روز بارانی و افتادن ماشینش در گودال

‌خبرگزاری فارس: یک بازنشسته آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یک روز بارانی ماشینم در گودال آب افتاد؛ این اتفاق با زنگ تعطیلی مدارس همراه بود، تعدادی از دانش‌آموزان وقتی مرا حیران و در گودال افتاده مشاهده کردند، بی درنگ و با روحیه شاد، خودرو را از گودال درآوردند.

روایت یک معلم بازنشسته از روز بارانی و افتادن ماشینش در گودال
به گزارش خبرنگار فارس در زاهدان، عباسعلی صباغ زاده از فرهنگیان شهرستان زاهدان است که در کارنامه فعالیت خود، مسئول تربیت بدنی منطقه میانکنگی زابل، مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش زابل در هنرستان‌ها و کارشناس مسئول تربیت بدنی پسران آموزش و پرورش استان زاهدان را دارد.

وی که در سال 87 بازنشسته شده‌ است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان درباره ارزیابی خود از وضعیت فعلی تربیت بدنی و ورزش در جامعه بیان کرد: در گذشته آنطور که باید به امر ورزش و تربیت بدنی توجه نمی‌شد و امکانات بسیار محدود بود اما طی چند سال اخیر تربیت بدنی بسیار قوت گرفته است؛ در 10 سال پیش ثروت آموزش و پرورش در زمینه تربیت بدنی، زمین‌های ورزشی روباز و خاکی بود.

* لزوم توجه به ورزش از مقطع دبستان

این بازنشسته آموزش و پرورش گفت: هم اکنون برنامه‌ریزی شده است و مناطق آموزش و پرورش دارای سالن ورزشی هستند؛ در 33 منطقه آموزش و پرورش در سطح این استان، سالن‌های ورزشی احداث شده است.

صباغ زاده بیان داشت: هم اکنون دانش‌آموزان ورزشکار ما با دانش آموزان سطح جهان به رقابت پرداخته و رتبه‌های بسیار خوبی کسب می‌کنند که جای تقدیر از مسئولان متولی دارد.

وی با بیان اینکه به طور قطع اگر امکانات ورزشی برای دانش‌آموزان فراهم نمی‌شد، استعداد آنها نیز نا کارآمد باقی می‌ماند، به ورزشکاران جوان و پیشکسوت استان اشاره کرد و ادامه داد: آنها قطعاً از کودکی به ورزش روی آورده‌اند که این امر نشان دهنده آن است که با ورزش از کودکی عجین بوده‌اند؛ اگر بخواهیم جامعه‌ای شاداب و پویا داشته باشیم باید به ورزش از مقاطع دبستان اهمیت دهیم.

* تمام دانش‌آموزانم برای درآوردن خودرویم از گودال به کمک آمدند

صباغ زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر بیان بهترین خاطره دوران خدمت در مدارس گفت: تربیت‌بدنی همه‌اش خاطره است، معمولاً دانش‌آموزان با معلم ورزش راحت‌ترند و این راحتی در مورد من به گونه‌ای بود که دانش‌آموزان مسائل شخصی و خانوادگی خود را با من مطرح و کمک و راهنمایی می‌خواستند.

وی یادآور شد: یادم می‌آید که یک روز بارانی در شهرستان زابل در یکی از خیابان‌ها با خودرو در حال حرکت بودم؛ آب کاملاً خیابان‌ها را پوشانده بود و در این هنگام ناگهان خودروی ما در گودال آب افتاد؛ این اتفاق با زنگ تعطیلی مدارس همراه بود، تعدادی از دانش‌آموزان وقتی مرا حیران و در گودال افتاده مشاهده کردند، بی درنگ و با روحیه شاد، خودرو را از گودال درآوردند.

این معلم بازنشسته ادامه داد: آن روز پدرخانمم نیز همراهم در خودرو نشسته بود و با دیدن این صحنه تعاون و همکاری دانش‌آموزان برای نجات معلمشان، رو به من کرد و گفت «این رفتار حاصل سال‌ها تلاش شما برای دانش‌آموزان است و در واقع بذرهایی است که چندین سال کاشته‌اید و امروز محصول سال‌ها زحمت خود را برداشت می‌کنید»
 
* ایجاد مکان‌های تفریحی و ورزشی برای سلامت بازنشستگان ضروری است

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر، وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام بی نظیر، نیروهای بسیاری را برای شاخه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی استخدام کرد که این خود نشان از تدبیر و بینش مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و توجه و اهمیت ایشان به این شاخه‌هاست.

صباغ زاده ادامه داد: از طرف تمام بازنشستگان می‌گویم هم اکنون که بازنشسته شده‌ایم از مسئولان خواهانیم مکان‌های ورزشی و تفریحی برای پرکردن اوقات فراغت بازنشسته‌ها درنظر بگیرند تا آنها در این دوران افسرده و گوشه گیر نشوند و همواره شاداب باقی بمانند.

وی گفت: پرداخت پاداش بازنشسته‌ها به صورت نقدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرداخت مطالبات بازنشستگان قبل از سال 87 بر اساس نظام هماهنگ پرداخت، تسریع در طرح بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته همانند فرهنگیان شاغل، قانونمند کردن استخدام فرزندان فرهنگیان یا یکی از فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش به شرط داشتن ضوابط و شرایط مربوطه، قوت بخشیدن کارت‌های منزلت و سفرکارت فرهنگیان بازنشسته از جمله مشکلات ماست که درخواست داریم مسئولان نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
گفت‌وگو از شیوا سرگزی خبرنگار فارس در سیستان و بلوچستان
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول