اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رؤسای دانشگاه عضو اتاق فکر صورت گرفت؛

آغاز پنجمین جلسه اتاق فکر وزارت علوم در دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: پنجمین جلسه دو روزه اتاق فکر، برنامه‌ریزی و سیاست‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه بیرجند آغاز شد.

آغاز پنجمین جلسه اتاق فکر وزارت علوم در دانشگاه بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس دانشگاه بیرجند پیش از ظهر امروز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه بیرجند از سال 56 پذیرش دانشجو داشته است، اظهار کرد: این دانشگاه در سال 56 با 120 دانشجو در سه رشته فیزیک، شیمی و ریاضی کار علمی خود را آغاز کرد.
محمدرضا میری افزود: اما پیشرفت دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی رقم خورد به گونه‌ای‌ که در سال جاری این دانشگاه 2 هزار و 700 دانشجوی ورودی جدید داشته است همچنین یک رشد بی‌بدیل در این دانشگاه از سال 84 به بعد اتفاق افتاده است.
وی از رشد 130 درصدی وضعیت آموزشی و دانشجویی این دانشگاه در آغاز و پایان برنامه توسعه چهارم خبر داد و تصریح کرد: در آغاز برنامه چهارم این دانشگاه دارای 5 هزار دانشجو بود ولی در حال حاضر 11 هزار و 700 دانشجو در این مجموعه تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه بیرجند از کاهش نسبت دانشجویان روزانه به شبانه در این دانشگاه خبر داد و افزود: از آغاز برنامه چهارم در تعداد دانشجویان شبانه رشد 22 درصدی و در دانشجویان روزانه رشد 203 درصدی را شاهد بودیم.
میری ادامه داد: همچنین نسبت دانشجویان روزانه به شبانه در آغاز برنامه چهارم 40 به 60 بوده است و در حال حاضر این رقم به 22 دانشجوی شبانه در مقابل 78 دانشجوی روزانه رسیده است.
وی از افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه از سال 84 تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در سال 84 تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه 188 نفر بوده ‌در حالی که امسال این تعداد به یک‌هزار و 482 دانشجو رسیده است و ما در این بخش رشد 600 درصدی را در این دانشگاه شاهد بودیم.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: همچنین تعداد رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی از 18 رشته در سال 84 به 116 رشته در سال جاری رسیده است.
میری از افزایش تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه و ارتقای رتبه اکثر این افراد به استادیاری خبر داد و گفت: در سال 84 این دانشگاه دارای 262 عضو هیئت علمی بوده است که از این تعداد 171 نفر استادیار بودند و امسال ما شاهد رشد این تعداد بودیم.
وی اظهار کرد: همچنین در سال 84 تنها 160 دانشجوی این دانشگاه به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی راه یافته بودند که این رقم در سال جاری به 560 نفر ارتقا یافته است و ما از این نظر در سال گذشته رتبه هفتم کشور را دارا بودیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول