اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته فرهنگی ایران در پایتخت جهان اسلام صورت می‌گیرد؛

نمایش آثار هنرمند قمی در الجزایر

خبرگزاری فارس: آثار هنری امیر حسامی‌نژاد هنرمند عکاس قم در هفته فرهنگی ایران در شهر تلمسان الجزایر، پایتخت جهان اسلام در سال 2011 به نمایش درخواهد آمد.

نمایش آثار هنرمند قمی در الجزایر
امیر حسامی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در شهر تلمسان کشور الجزایر اظهار کرد: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر تلمسان الجزایر پایتخت جهان اسلام در سال 2011 از 15 تا 19 مهر ماه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در شهر تلمسان الجزایر خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولان فرهنگی و هنری کشور یک گروه 35 نفره از هنرمندان ایرانی در رشته‌های مختلف نیز در هفته فرهنگی ایران در کشور الجزایر حضور دارند و آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.
این هنرمند عکاس قمی که هم‌اکنون در شهر تلمسان الجزایر به سر می‌برد، برپایی نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی آشپزی ایرانی، رونمایی از کتاب دکتر آذر شب با موضوع شهر تلمسان الجزایر و برگزاری نشست‌هایی در حوزه سینما را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در کشور الجزایر برشمرد.
وی با بیان اینکه آثار هنرمندان حاضر در هفته فرهنگی ایران در کشور الجزایر در نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، بیان کرد: قرار بر این است که هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار کنند که امیدواریم مورد توجه بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد.
حسامی‌نژاد با بیان اینکه هفته فرهنگی ایران در کشور الجزایر روز 15 مهر ماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود، عنوان کرد: بنابر اعلام مسئولان برگزاری، مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران با سخنرانی سفیر کشورمان در الجزایر برگزار می‌شود.
وی همچنین به مراسم اختتامیه این جشنواره اشاره کرد و گفت: مراسم اختتامیه نیز در شهر الجزیره و با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور برگزار می‌شود.
این هنرمند قمی در خصوص ارائه آثار هنری خود در این جشنواره اظهار کرد: 40 قطعه عکس از نقاط مختلف کشور را برای ارائه در این جشنواره آماده کرده‌ام که امیدوارم با این آثار بتوانم معرفی خوبی از ایران در کشور الجزایر داشته باشم.
وی با اشاره به غنای فرهنگی کشور اسلامی و تاریخی ایران خاطرنشان کرد: وظیفه همه هنرمندان کشورمان است تا این شهرها و آثار اسلامی،‌ مذهبی و تاریخی به همراه آداب و رسوم و سنت‌های اصیل ایرانی را به وسیله آثار هنری خود به سایر ملل معرفی کنند.
حسامی‌نژاد بیان کرد: بنده تمام سعی خود را کرده‌ام تا در عکس‌هایی که در این جشنواره ارائه می‌کنم به بهترین شکل مردم و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را معرفی کنم و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری اینگونه جشنواره‌ها که با حضور هنرمندان کشور در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود زمینه ارتباط هنرمندان کشور را با کشورهای دیگر فراهم کند.
‌هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر تلمسان کشور الجزایر به همت و تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.
‌شهر تلمسان یکی از شهرهای مهم الجزایر و در شمال غرب این کشور واقع شده است که به دلیل برخورداری از تاریخ متمایز، میراث فرهنگی و تمدن غنی و نقش آن در مقاطع مختلف تاریخ اسلام از سوی سازمان آموزش علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو) به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال 2011 انتخاب شده است.
در جشنواره تلمسان علاوه بر اجرای برنامه توسط 29 کشور عضو سازمان آیسسکو وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی و برپایی هفته فرهنگی از سوی هریک از آنها، قرار است 12 کشور خارج از این سازمان از جمله اسپانیا، پرتغال، هند، چین و آمریکا نیز در برنامه های فرهنگی، علمی و هنری آن مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول