اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

مقصران اصلی مشکل فاضلاب شهر بناب معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب به متولیان بهداشتی و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان هشدار داد و گفت: در صورتی‌که مشکل بهداشتی و فاضلاب این شهر حل نشود، موضوع را رسانه‌ای کرده و مقصران اصلی را به مردم معرفی می‌کند.

مقصران اصلی مشکل فاضلاب شهر بناب معرفی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید برقی صبح امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی شهرستان به خاطر عدم توجه و انجام وظایف قانونی در خصوص مسائل بهداشتی اظهار داشت: بناب از جمله شهرهای استان آذربایجان‌شرقی است که از نظر بهداشت عقب است و در هیچ شهر استان این وضعیت نابسامان وجود ندارد.
وی افزود: ما وارث تصمیمات غلط گذشتگان هستیم و با این وضعیت مسئولان مربوطه نیز انگیزه لازم را برای حل مشکلات بهداشتی ندارند.
 
مسئولان خاطی در رابطه با سلامتی مردم باید به محاکم قضایی معرفی شوند
فرماندار بناب همچنین تصریح کرد: اگر مسئولان شبکه بهداشت و درمان تاکنون متخلفان بهداشتی را به مقامات قضایی معرفی می‌کردند، امروز شاهد این وضعیت اسفبار نبودیم.
وی در ادامه به متولیان بهداشتی و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان هشدار داد در صورتی‌که مشکل بهداشتی و فاضلاب شهر بناب حل نشود، موضوع را رسانه ای کرده و مقصران اصلی را به مردم معرفی خواهد کرد.
برقی در عین حال گفت: افراد و مسئولانی که وظیفه قانونی خودشان را درست انجام نداده و امنیت بهداشتی و محیطی مردم را به مخاطره می‌اندازند؛ باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.
 
با روند فعلی تصفیه‌خانه فاضلاب بناب امسال هم افتتاح نمی‌شود
وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود برنامه‌ریزی‌های قبلی مسئولان استان، با روند فعلی تا پایان امسال شاهد اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب نخواهیم بود؛ خاطرنشان کرد: اگر این تصفیه‌خانه هم به بهره‌برداری نرسد، باید تا آن زمان با لوله‌گذاری هرچند به‌صورت موقت فاضلاب شهر بناب را به حاشیه امن خارج از شهر هدایت کنند.
فرماندار بناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بهداشتی رودخانه «قوبی چای» بناب و ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به ضرورت امر، شهرداری باید با تعطیل همه کارهای عمرانی خود نسبت به اجرای این طرح اقدام کند و آن را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

فاضلاب رودخانه «قوبی چای» سلامتی مردم بناب را به مخاطره انداخته است
وی همچنین از سایر دستگاه‌ها خواست فاضلاب خود را به این محل منتقل نکنند.
فرماندار بناب تصریح کرد: طی 50 سال اخیر فاضلاب رودخانه «قوبی چای» سلامتی مردم بناب را به مخاطره انداخته است.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی بناب مسئولان نظارتی را هم موظف کرد، با افرادی که به‌صورت غیرقانونی فاضلاب خود را به این محل هدایت می‌کنند؛ برخورد کرده و شهرداری نیز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی طرحی طراحی کند و نسبت به قطع انشعابات غیرقانونی اقدام کند.
برقی با اشاره به اهمیت معضلات بهداشت و سلامت شهرستان؛ از دادگستری بناب خواست تا به پرونده‌های بهداشتی خارج از نوبت رسیدگی کرده و با افراد خاطی برخورد کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول