اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل:

شاخص برخورداری از گاز طبیعی در اردبیل به 50 درصد می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا دو سال آینده شاخص برخورداری اهالی استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی به 50 درصد می‌رسد.

شاخص برخورداری از گاز طبیعی در اردبیل به 50 درصد می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات گازرسانی شهرستان خلخال اظهار داشت: با یک برنامه‌ریزی دقیق و هدفدار تلاش می‌کنیم رقم 30 درصدی برخورداری ساکنان روستاهای استان را از نعمت گاز طبیعی به 50 درصد برسانیم که این امر تا دو سال آینده به صورت کامل محقق می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر متوسط شاخص استانی از گاز نسبت به کشور پایین‌تر است که باید شاخص بهره‌مندی اهالی استان از این نعمت الهی روز به روز افزایش پیدا کند تا بتوانیم به شاخص کشوری نزدیک شویم.
خدایی خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات اخیر هیئت دولت تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های گازرسانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در فاصله کوتاه بسیاری از شاخص‌ها را در بهره‌مندی اهالی استان از گاز طبیعی ارتقا دهیم.
این مسئول اضافه کرد: امسال بیش از 600 میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل پروژه‌های گازرسانی استان اردبیل اختصاص یافته که امیدواریم بخش عظیمی از این اعتبارات جذب شود.
وی ادامه داد: از مبلغ در نظر گرفته شده برای استان 310 میلیارد ریال از منابع داخلی و مابقی نیز از طریق تسهیلات تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز اردبیل شاخص بهره‌مندی جمعیت شهری استان را از نعمت گاز بیش از 98 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به این‌که گازرسانی به دو شهر باقی‌مانده استان در حال اجرا است سال آینده جشن برخورداری تمام شهرهای استان اردبیل از نعمت گاز را برگزار می‌کنیم.
وی سردسیر بودن منطقه خلخال را یادآور شد و افزود: تمام شهرهای خلخال از نعمت گاز بهره‌مند هستند و از نظر روستایی نیز 10 روستا تاکنون گازرسانی شده‌اند.
خدایی با بیان این‌که هم اکنون عملیات گازرسانی به 11 روستا نیز در حال انجام است، تصریح کرد: با اجرایی شدن آن شاخص بهره‌مندی اهالی این منطقه از نعمت گاز افزایش پیدا می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی در بهره‌مندی از نعمت گاز از شاخص و متوسط استانی پایین است و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است تلاش می‌شود شهرستان خلخال نیز به متوسط استانی نزدیک شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین به موقعیت ویژه روستای پرجمعیت لرد اشاره کرد و ادامه داد: ما در بازدید از این منطقه از توابع بخش شاهرود تصمیم به اجرای پروژه خط انتقال گاز از مسیر جدید به این روستا گرفتیم که این کار ظرف 20 روز آینده انجام و مسیر جدید مطالعه می‌شود.
به گزارش فارس، در این جلسه معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز با اشاره به ضرورت اجرای دیوار ساحلی رودخانه میانه‌گذر روستای علی‌آباد آلوار ضرورت حل مشکل الحاق کوی لاله به روستای گوزین و بلاتکلیفی شهرک را مورد توجه قرار داد.
به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل همچنین از پروژه‌های عمرانی کلور نظیر امامزاده عبدالله و چند سد معیشتی بازدید کرد و در جریان اجرای طرح اصلاح شبکه آب روستای لرد، سالن ورزشی این روستا و همچنین پمپاژ آب روستای خمس قرار گرفت.
ایرج بیگدلو گفت:‌ با توجه به این‌که یک هزار انشعاب گازی در این روستا مورد ارزیابی و برآورد قرار گرفته است و این روستا یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای استان است باید عملیات گازرسانی به این روستا مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین از منطقه گردشگری اندبیل خلخال بازدید و خواستار پیگیری سریع واگذاری زمین و اجرای پروژه تله‌کابین شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول