اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بقعه متبرکه طبس؛

کارگاه آموزشی الگوهای موفق تربیتی در سیره رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی الگوهای موفق تربیتی و رفتاری در سیره رضوی با عنوان«دیباچه مهربانی» در بقعه متبرکه طبس برگزار شد.

کارگاه آموزشی الگوهای موفق تربیتی در سیره رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستادخبری جشن‌های میلاد رضوی، کارگاه آموزشی الگوهای موفق تربیتی و رفتاری در سیره رضوی دیباچه مهربانی با حضور 300 نفر از مدیران، مربیان، مشاوران و اعضای انجمن‌های اولیاء و مربیان مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهرستان طبس نهم مهرماه جاری در تالار همایش‌های مجموعه فرهنگی میقات‌الرضا برگزار شد.
قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) و مدیحه‌سرایی مداح اهل بیت در مدح و منقبت حضرت فاطمه معصومه‌(س)،  سخنرانی مدیر گروه تخصصی آموزش خانواده در خراسان رضوی بخش‌های مختلف این کارگاه آموزشی بود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمد موسوی با اشاره به الگوهای موفق تربیتی و رفتاری در سیره رضوی اظهار داشت: خانواده‌ها و معلمان باید روش‌های تعلیم و تربیت فرزندان، انتخاب مسیر صحیح دانش‌آموزان، اصلاح وضعیت روانی جامعه و روحی دانش‌آموزان، داشتن تعادل لازم در فضای خانواده اطلاع داشته باشند.
وی تصریح کرد: خانواده باید با درک فرزندان و هوش آنان درباره مسائل هویتی ریشه‌های ناآرامی شخصیتی در جوانان و نوجوانان، ریشه‌های اختلافات و آسیب‌های خانوادگی(مشکل مالی، مساله تفاوت سطح فرهنگی و نوع نگاه به زندگی، سلامت روانی خانواده) را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
 موسوی با تاکید بر اینکه والدین زندگی خود را با خلق و خوی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) سرسبز نگه دارند به توصیه‌هایی در خصوص مکلف‌شدن زوج‌ها به تبدیل کردن تهدیدها و اختلافات زندگی به فرصت‌ها، تکریم فرزندان در خانواده و آموزش مسائل دینی به آنان، به تفاهم رسیدن والدین در مسیر تربیت فرزند پرداخت.
مدیر گروه تخصصی آموزش خانواده در خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود به عوامل استرس و بداخلاقی فرزندان اشاره کرد و افزود: خانواده بر دانش‌آموزان و جوانان، بلوغ روانی کودکان نظارت داشته باشد و کودکان را به نشان دادن مهارت‌های خود تشویق کند.
این کارگاه آموزشی ‌که با همکاری آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) و مدیریت آموزش و پرورش طبس برگزار شده بود، با پرسش و پاسخ حاضرین و استاد به پایان رسید.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول