اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان:

ویترین دائمی سفال لاله‌جین در ارگ آزادی دایر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان از دایر شدن ویترین دائمی سفال و سرامیک لاله‌جین در ارگ آزادی خبر داد.

ویترین دائمی سفال لاله‌جین در ارگ آزادی دایر می‌شود
بهجت عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به دور چهارم سفر هیئت دولت به استان همدان از بازدید معاون صنایع ‌دستی کشور از کارگاه‌های سفال و سرامیک لاله‌جین خبر داد و اظهار کرد: در این بازدید که از کارگاه‌های صنایع ‌دستی سفال لاله‌جین و فروشگاه‌های عرضه سفال و سرامیک لاله‌‌جین انجام شد و ارزیابی وی از تنوع، طرح، رنگ و سبک سفال و سرامیک همدان بسیار مناسب بود.
معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان تصریح کرد: معاون صنایع ‌دستی از نزدیک با سفالگران و هنرمندان صنایع‌دستی سخن گفتند که در این راستا برخی مسائل را معاونت صنایع‌ دستی استان و برخی را از طریق مرکز پیگیری می‌شود و مشکل صادرات و افزایش قیمت‌ها نیز پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به میزان واردات و صادرات سفال چینی نیز بیان کرد: معاون صنایع ‌دستی این امر را در همدان بررسی کرد و با توجه به اینکه این مقوله خیلی در لاله‌جین تأثیرگذار نبوده‌ و تأثیرات در بخش‌های دیگر بیشتر از این موضوع تشخیص داده شده است.
عباسی گفت: معاون صنایع‌ دستی کشور پس از بازدید از کارگاه‌های سفال از شهرک سفال‌سازان لاله‌جین بازدید کرد و چگونگی کارگاه‌های سفال این شهرک را نیز بررسی کردند.
وی با بیان اینکه همدان تقاضای ارتقا کارگاه را داشت، اضافه کرد: در راستای ایجاد دستگاه‌های مجهز و امکانات مناسب برای این شهرک، نیاز ارتقای این دستگاه‌ها احساس می‌شد که دستور پیگیری آن صادر شد.
معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان در ادامه با اشاره به دیدار از " عباس دلزنده"  هنرمند برجسته رشته نازک‌کاری با چوب اظهار کرد: در این نشست که در منزل عباس دلزنده و با حضور معاون صنایع دستی کشور برگزار شد پیام رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ابلاغ شد که در راستای حمایت از هنرمندان استان همدان بود.
وی در خصوص اختصاص اعتبار ویژه به کارگاه‌های سفال لاله‌جین نیز تصریح کرد: برای ارتقا و توسعه کارگاه‌های لاله‌جین همان استفاده از قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شد تا از این طریق ارتقا و توسعه کارگاه‌ها صورت گیرد.
عباسی از ایجاد ویترین دائمی سفال و سرامیک در ارگ آزادی خبر داد و افزود: معاون صنایع‌دستی کشور خواستار ایجاد ویترین دائمی سفال و سرامیک در ارگ آزادی شد تا کالاهای صنایع‌ دستی در این ویترین ارائه شده و گاه گاهی بروز شود.
وی با اشاره به گازدار کردن کارگاه‌های سفال و سرامیک لاله‌جین بیان داشت: در راستای گازدار کردن کارگاه‌ها نیز پیگیری لازم انجام می‌شود.
معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی استان همدان در پایان افزود: امروز از منبت‌کاران روستای کاج و مبل و منبت‌سازان روستای اشترمل و جیجانکوه بازدید شد که مشکلات انها تأمین مواد اولیه بود چرا که اگر واسطه‌ها کاهش یابد مواد اولیه به راحتی به دست آنها می‌رسد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول