اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی خبر داد:

افتتاح میدان اسب‌دوانی در ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری استان آذربایجان غربی گفت: میدان بزرگ اسب دوانی آذرخش در ارومیه در مسیر سنتو به زودی افتتاح می‌شود.

افتتاح میدان اسب‌دوانی در ارومیه
بهروز نهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این میدان که در مدت بیش از شش سال تلاش و پشتکار احداث شده است دارای تمام استانداردهای روز و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی است. 
وی افزود: این میدان بزرگ‌ترین میدان اسب‌دوانی در خاورمیانه است که 20 متر طول دارد، دارای سکوهایی برای تماشاگران و اصطبل‌هایی مجهز برای اسب‌ها و فاقد هر گونه پیچ و موانع خطرناک است.
نهایی اضافه کرد: میدان اسب‌دوانی دارای هیئت پزشکی برای اسب‌ها است طوری که قبل و بعد از اجرای مسابقات تست سلامتی از تمام اسب‌ها صورت می‌گیرد.
 این مسئول خاطرنشان کرد: هیئت سوارکاری در آذربایجان غربی در همه شهرستان‌ها به ویژه در ارومیه، خوی، شاهین‌د‍ژ، بوکان و سلماس در سطح بالا و با اصول نوین سوارکاری دنبال می‌شود ولی میادین شهرستان‌ها مستلزم تعمیر و تجهیز است که به دلیل کمبود مشکلات مالی این امکان میسر نیست.
وی با بیان اینکه مربیان سوارکاری استان در سطح بالا هستند، ادامه داد: در کلاس مربی‌گری که سال قبل در کشور برگزار شده بود از کل هشت نفر قبولی در کشور چهار نفر از استان آذربایجان غربی بود.
این مسئول با اشاره به استقبال مردم از سوارکاری بیان کرد: اسب با خون ایرانی‌ها به ویژه مردم آذربایجان عجین است حتی اگر فردی به عنوان تماشاگر وارد میدان اسب‌سواری شود خونش به غلیان می‌افتد و ناخداگاه به اسب گرایش پیدا می‌کند، حتی می‌تواند با اسب ارتباط روحی و عاطفی برقرار کند و به راحتی از آن سواری بگیرد.
رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی در زمینه بیمه ورزشکاری تصریح کرد: تمام افرادی که وارد میدان سوارکاری می‌شوند و به نوعی با اسب سر و کار دارند اعم از سوارکاران، مربیان، داوران و حتی کارگران بدون استثنا باید بیمه ‌‌‌‌شوند.
نهایی گفت: مشکل اصلی ما کمبود بودجه و نداشتن حامی مالی است تا جایی که برای احداث میدان آذرخش مجبور ‌شدیم در برخی هزینه‌ها صرفه‌جویی و یا به کل چشم‌پوشی کنیم ولی اگر حمایت‌های مالی از هیئت سوارکاری استان صورت گیرد به یقین با ظرفیت‌‌‌‌هایی که در استان وجود دارد نتایج بهتری در میادین بزرگ جهانی کسب می‌کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول