اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان:

انقلاب‌های مردمی منطقه ریشه در بطن اسلام دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب‌های مردمی در منطقه، ریشه در بطن اسلام دارد.

انقلاب‌های مردمی منطقه ریشه در بطن اسلام دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار علیرضا عظیمی جاهد ظهر امروز در گردهمایی سیاسی با موضوع تبیین بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند پیداست که انقلاب‌های مردمی ریشه در بطن اسلام دوانده به طوری که در مقابل سخنان رئیس جمهور ترکیه که تداوم و استمرار انقلاب مردمی مصر را دوری از اسلام و لائیک بودن بیان کرد با اعتراض جدی مردم مسلمان مصر همراه شد.
وی افزود: فاصله گرفتن از اسلام و رهنمودها و دستورات قرآن، علت اصلی عقب افتادگی مسلمانان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و به جایی رسید که دولت‌های غربی هر کاری که می‌خواستند اعم از غارت و چپاول منابع عظیم نفتی و اهانت به مقدسات و اعتقادات انجام می‌دادند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ظلم و ستم و تجاوز به حقوق مسلمانان به جایی رسید که امت‌های اسلامی و در رأس آن جمهوری اسلامی منتظر یک جرقه برای بازگشت به اسلام عزیز و حریت و آزادی بودند و این جرقه با لبیک گویی به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی، زمینه بروز نخستین انقلابی که برپایه اسلام شکل گرفت را فراهم کرد.
جاهد ادامه داد: نتیجه آن این شد که شاه خائن را که به لحاظ امکانات و قدرت نظامی برتر از قدرت دیکتاتورهای مصر، تونس و لیبی بود سرنگون سازند و امروز پس از سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد الگوپذیری کشورهای منطقه از قیام مردمی و اسلامی ایران عزیز هستیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از تحلیلگران خارجی و بعضاً داخلی علت قیام مردم منطقه را بیداری انسانی که ریشه آن در آمریکا و دول غربی است عنوان کردند، ولی در برابر این دیدگاه مقام معظم رهبری علت بیداری مردم منطقه را بیداری اسلامی و مردمی عنوان کردند که ریشه آن از دل اسلام عزیز بیرون آمده است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این اجلاس گفت: مقام معظم رهبری در این اجلاس با خواندن آیاتی از کلام الله مجید به عزم و اراده محکم مسلمانان در برابر دشمنان اشاره کردند و فرمودند امت اسلامی در سایه عمل به قرآن و دستورات اسلام گذشته تاریخی درخشانی داشته به همین دلیل طی دو قرن گذشته تمام تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و منزوی کردن آنها بوده که به یاری خداوند با بیداری اسلامی این توطئه دشمنان نیز به شکست خواهد انجامید.
جاهد با اشاره به افراد شرکت کننده در این  اجلاس افزود: افراد شرکت کننده در این اجلاس نخبگان و افراد با نفوذ در دل ملت‌هایشان بودند و  مقام معظم رهبری نیز با اشاره به اعتقادات دینی و اسلامی انقلابیون تأکید کردند که بیشتر از گذشته باید به دامن اسلام عزیز پناه برد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب‌های مردمی منطقه، فرصت‌ها و تهدیداتی را به دنبال دارد که نقطه قوت این انقلاب‌ها پشتوانه مردمی و حضور جوانان در میدان مبازره است و نقطه تهدید آنها در داخل پس از پیروزی انقلاب درگیری‌های احتمالی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و طوایف برای رسیدن به قدرت از یکسو و دشمنان خارجی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر است که قصد جایگزین کردن مهره‌های دست نشانده خود را در رأس حکومت دارند.
وی اذعان داشت: لذا ضروری است در مقابل این توطئه‌ها انقلابیون مسلمان وحدت و یکپارچگی خود را حفظ  کنند.
جاهد عنوان کرد: مقام معظم رهبری افزایش بصیرت و آگاهی انقلابیون و شناخت توطئه‌ها را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: "توکل و ایمان به خدا، حضور مقتدرانه در میدان و خالی نکردن میدان مبارزه، بازخوانی دائمی اصول انقلاب از جمله اسلامی بودن و مردمی بودن، ضد اسرائیلی بودن، معنوی بودن، پرهیز از اختلافات و بازسازی نظام سیاسی بر مبنای اسلام راهکارهای پیشگیری و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است".
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول