اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه امسال صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش تجارت غلات در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: به منظور معرفی ظرفیت‎ها و توانمندی‌های استان در زمینه تجارت غلات و بررسی فرصت‎ها و چالش‎های فراروی آن همایش تجارت غلات در این استان، آذرماه سال جاری برگزار می‎شود.

برگزاری همایش تجارت غلات در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیدحمیدرضا میرآفتاب اظهار داشت: استان گلستان دارای توانمندی‎های بسیار بالایی در زمینه صادرات گندم در کشور و منطقه است به طوری که طی سال گذشته 10 درصد صادرات گندم و مشتقات آن در کشور را به تنهایی برعهده داشته و این خود جایگاه بسیار مناسبی را برای استان در زمینه توسعه تجارت غلات فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: مشخصات و مختصات سرزمینی استان گلستان به گونه‎ای است که می‎تواند به عنوان پایگاهی اثربخش و تاثیرگذار در عرصه تجارت جهانی به خصوص در تجارت غلات مطرح شود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: گلستان، مسیری است که کالاها با حداقل هزینه و زمان مناسب‎تری به کشورهای مقصد از جمله آسیای میانه و کشورهای حوزه خلیج فارس می‎رسد.
میرآفتاب برخورداری گلستان از مرزهای خاکی 370 کیلومتری با کشور ترکمنستان و مرز آبی با کشورهای آسیای میانه و کشورهای مشترک‎المنافع، موقعیت استراتژیک در نقطه اتصال شاهراه شمال به جنوب و نقطه تقریبا مرکزی شرق به غرب و برخورداری از مزیت قرار گرفتن در تقاطع مسیر ریلی و رویکرد توسعه‎ای راه آهن شرق به غرب را از دیگر مزیت‎های گلستان در زمینه توسعه تجارت غلات دانست.
وی در خصوص زمان و نحوه برگزاری همایش گفت: این همایش در سطح کشوری و با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری گلستان، مدیران نهادهای دولتی و خصوصی و صاحبان صنایع مرتبط با امر غلات به مدت یک روز در مرکز استان برگزار خواهد شد.
میرآفتاب درخصوص سطح علمی همایش تجارت غلات یادآور شد: فراخوان مقالات در کوتاه‎ترین زمان ممکن از طریق روابط عمومی اداره کل اعلام خواهد شد تا تمامی اندیشمندان، صاحبنظران و علاقه‎مندان این عرصه بتوانند مطالعات صورت گرفته خود را در این همایش ارائه کنند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: زمان قطعی همایش هفته پایانی آذرماه خواهد بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول