اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش مهدیشهر:

بستر تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر گفت: امروز با اقدامات صورت پذیرفته، بسترهای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش به خوبی فراهم شده است.

بستر تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم است
علی طاهرزاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر، با تشریح برنامه‎ها و سیاست‏های کاری آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: امسال از ابتدای مهر ماه با بسیج امکانات و نیروهای انسانی در سطح شهرستان تلاش شد تا بتوانیم کار تعلیم و تربیت را به خوبی آغاز کنیم.
وی بیان داشت: مقدمات لازم به منظور آغاز سال تحصیلی 90-91 فراهم شده و در تلاش هستیم با توجه به تجربیاتی که دست‏اندرکاران آموزش و پرورش مهدیشهر در گذشته داشته‏اند و برنامه‏ریزی‏های منطبق با برنامه توسعه و سیاست‏های کلی وزارت آموزش و پرورش، فعالیت‏های آموزشی و پرورشی شهرستان را در راستای تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت انجام دهیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: امروز بستر این تحول در آموزش و پرورش فراهم شده است و ما نیز به سهم خود باید بتوانیم با بهره‏گیری از امکانات و نیروی انسانی و فناوری‏های نوین، در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان و آینده‏سازان این مملکت تاثیرگذار باشیم.
طاهرزاده با بیان اینکه مدارس آمادگی کامل دارند تا سال تحصیلی جدید را به خوبی پشت سر بگذارند، گفت: 19 مدرسه ابتدایی و یک مدرسه استثنایی در سال تحصیلی جدید کار خود را در شهرستان مهدیشهر آغاز کرده‏اند.
وی بیان داشت: این تعداد شامل 18 مدرسه شهری و دو مدرسه روستایی بوده و از مجموع آنها، 18 مدرسه دولتی و یک واحد آموزشی نیز غیردولتی است که کار تعلیم و تربیت را در مقطع ابتدایی به خوبی انجام می‏دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: 18 مدرسه راهنمایی در این شهرستان فعال بوده که 16 باب از آنها شهری هستند و دو مدرسه در روستا فعالیت دارند.
طاهرزاده ادامه داد: از بین مجموع مدارس دوره راهنمایی در شهرستان مهدیشهر، 16 مدرسه عادی هستند و دو مدرسه نیز به صورت نمونه در دوره راهنمایی تحصیلی فعالیت می‏کنند.
وی افزود: مدرسه نمونه راهنمایی پسرانه امام علی (ع) را در سال‏های گذشته تاسیس کردیم و تاکنون دو دوره خروجی سوم راهنمایی داشته است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر گفت: پیگیری‏های مکرری انجام شده و مجوزهایی گرفتیم تا امسال مدرسه راهنمایی نمونه دخترانه را نیز در این شهرستان دایر کنیم.
طاهرزاده ادامه داد: در این واحد آموزشی نیز با 30 دانش‏آموزی که در پایه اول از طریق آزمون ورودی جذب شده‏اند، کارها رسما آغاز شده و اسم پیشنهادی ما مدرسه "گل نرگس" است.
وی تصریح کرد: جذب دانش‏آموزان در مدارس نمونه تنها از طریق آزمون ورودی صورت پذیرفته و ادامه تحصیل آنها در پایه‏های بالاتر منوط به کسب حد نصاب معدل است و سعی شده در سازماندهی نیروی انسانی به گونه‏ای عمل شود که از دبیران مجرب و توانمند در مدارس نمونه استفاده شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر در ادامه بیان داشت: از مجموع مدارس راهنمایی، 9 باب پسرانه و 9 باب دخترانه بوده و در ابتدایی هم از 19 مدرسه ابتدایی فعال در شهرستان مهدیشهر، 9 مدرسه پسرانه و هشت مدرسه دخترانه است.
طاهرزاده اضافه کرد: دو باب از مدارس ابتدایی به لحاظ جمعیت کم دانش‏آموزی در روستاهای چاشم و فولادمحله به طور مختلط کار خود را انجام می‏دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر افزود: در دوره متوسطه نظری و علوم پایه نیز 11 دبیرستان در این شهرستان فعال بوده و دوره پیش‏دانشگاهی هم با توجه به تغییراتی که پیدا کرد، در خود این مدارس سازماندهی شده است.
طاهرزاده عنوان کرد: به طور مستقل در مهدیشهر، دوره پیش‏دانشگاهی نداریم و با توجه به حذف عنوان پیش‏دانشگاهی در تشکیلات آموزش و پرورش، از این مقطع به سال چهارم دبیرستان تعبیر می‏‏شود.
وی تصریح کرد: از مجموع مدارس فعال در این دوره، 9 مدرسه شهری هستند و دو باب فضای آموزشی نیز به صورت مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی در فولادمحله اداره می‏شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر افزود: از مجموع مدارس دوره متوسطه نظری و علوم پایه، پنج باب پسرانه و پنج باب دخترانه هستند و یک آموزشگاه ایثارگران را نیز در اختیار داریم که دختران و پسران واجد شرایط مهدیشهری در آن ادامه تحصیل می‏دهند.
طاهرزاده بیان داشت: رشته‏های علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک را در دوره نظری و علوم پایه داریم و چهار هنرستان مستقل هم در شهرستان فعال است.
وی با بیان اینکه هر چهار هنرستان در مهدیشهر مستقل هستند، گفت: از این تعداد، دو هنرستان فنی و حرفه‏ای و دو هنرستان نیز کار و دانش هستند که فعالیت‏ها و دروس فنی را ارائه می‏دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدیشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مدارس دوره متوسطه نظری و علوم پایه، دو باب پسرانه و دو باب دخترانه بوده و از هر هنرستان فنی و کار و دانش از هر جنسیتی پوشش کامل برقرار است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول