اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام برنامه‌های نود و دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری در نشستی برنامه‌های نود و دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان را اعلام کرد.

اعلام برنامه‌های نود و دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عادل محمدیان‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به نود و دومین سفر استانی رئیس جمهور به همدان اظهار کرد: در سفر هیئت دولت به استان، طی دو روز و نیم مراجعه به شهرستان‏‏ها، ایراد سخنرانی در محافل عمومی، بررسی مصوبات سفرهای قبلی و پیگیری مسائل استان در جلسه هیئت دولت در برنامه کاری هیئت دولت در همدان قرار گرفته است.
وی افزود: صبح چهارشنبه با حضور رئیس جمهور در استادیوم قدس همدان برنامه رسماً آغاز می‏‏شود که در این روز برنامه ملاقات با مردم رزن، کبودرآهنگ و بهار نیز صورت خواهد گرفت.
مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری تأکید کرد: در دومین روز از سفر هیئت دولت به همدان علاوه بر دیدار با مردم شهرستان‏‏های فامنین، ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد در مرکز استان، کارگروه اشتغال، جلسه دولت و گفت‏‏وگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم استان نیز صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به برنامه‏‏های روز سوم اضافه کرد: در این روز دیدار با منتخبان و ایثارگران همدان و همچنین بازدید سرزده از پروژه‏‏های مختلف نیز در دستور کار رئیس جمهور و هیئت دولت قرار خواهد گرفت.
محمدیان با اشاره به فشردگی کار رئیس جمهور در این ایام گفت: از جانب هیئت دولت وزرا در شهرستان‏‏ها به منظور ارزیابی مشکلات و مسائل حضور می‏‏یابند که در همین راستا نمایندگان دولت از نخستین روزهای هفته در هر شهرستان حضور دارند.
وی عنوان کرد: در شهرستان همدان وزیر کشور، در ملایر وزیر بهداشت و درمان، در رزن وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، در کبودرآهنگ وزیر تعاون، در شهرستان فامنین وزیر دادگستری، در شهرستان نهاوند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در نهاوند وزیر ورزش و جوانان، در تویسرکان وزیر نیرو، در شهرستان بهار وزیر جهاد و همچنین در اسدآباد وزیر ارتباطات به نمایندگی از هیئت دولت حضور می‏‏یابند.
مدیر‌کل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری تصریح کرد: به منظور استفاده حداکثری از حضور رئیس جمهور و بیان بیشتر مسائل و مشکلات از جانب مردم و همچنین تحقق شعار کابینه 70 میلیونی ستادهای 26 گانه در مرکز استان ایجاد شده است که از روز سه‌شنبه معاونان وزرا در این ستادها حضور دارند.
وی گفت: علاوه بر تشکیل ستادهای شهرستانی و حضور مدیران کل ستادی و معاونان وزرا در این ستادها مردم می‏‏توانند از طریق سامانه الکترونیکی مردم و دولت "سامد" مسائل خود را مطرح کنند که به همین منظور شماره تلفن 111 آماده ثبت نظرات، انتقادات و پیشنهادهای مردم به دولت است.
محمدیان با بیان اینکه این سیستم در همه نقاط کشور با کمک استانداری‏‏ها ایجاد شده است، تصریح کرد: مراجعاتی که به ستادهای پاسخگویی توسط مردم صورت می‏‏گیرد پس از بررسی و ارزیابی کارشناسانه به منظور تسریع در پی‏‏گیری در این سامانه ثبت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع سفرهای هیئت دولت به استان همدان به طور میانگین 32 میلیون نامه از مردم دریافت شده است، افزود: تاکنون به 74 درصد از این نامه‏‏ها پاسخ مثبت داده شده است که در دور اول سفر هیئت دولت به استان 295 هزار نامه، دور دوم 294 هزار نامه و در دوم سوم 180 هزار در خواست مردمی به صورت مکتوب اخذ شده است.
مدیرکل ارتباطات مردمی و سفرهای ریاست جمهوری اضافه کرد: میزان پاسخگویی به نامه‏‏های دریافتی از مردم در دوره اول و دوم سفر هیئت دولت به استان همدان 72 درصد و دور سوم 45 درصد است.
وی اضافه کرد: 80 درصد از مشکلات مردم در پنج حوزه معیشت، اشتغال، مسائل بانکی، دارو و درمان و مسکن است که به ترتیب 40 درصد، 20 درصد، 15 درصد و دو مورد درمان و مسکن مجموعاً 10 درصد از نامه‏‏های مردمی را شامل می‏‏شود.
محمدیان تأکید کرد: برنامه‏‏های هیئت دولت از نظرات مردمی به عنوان یک داده واقعی و علمی اقتباس می‏‏شود که به عنوان مثال قانون هدفمندی یارانه‏‏ها از مشکل معیشتی مردم به تصویب رسید و اکنون در مرحله اجرا است.
وی در پایان افزود: رویکرد دولت در سال جاری ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل در کشور و ارتقای مسائل مربوط به بانک‏‏ها در ابعاد گوناگون با توجه به مشکلات و نظرات مردم است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول