اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت کشتی‌سازی کارون خبر داد:

ساخت نخستین لندینگ‌کرافت چندمنظوره در خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت کشتی‌سازی کارون از ساخت یک لندینگ‌کرافت یک‌هزار و 800 ‌تنی چند منظوره در این شرکت خبر داد.

ساخت نخستین لندینگ‌کرافت چندمنظوره در خرمشهر
محمود راستکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر ‌اظهار داشت: یک فروند بارج 5 هزار تنی که سفارش ساخت آن در سال 88 از بخش خصوصی دریافت شده بود؛ ظرف مدت 10 ماه ساخته و به‌ آب‌اندازی شد و در حال حاضر هم، در آب‌های خلیج فارس در حال فعالیت است.
به گفته وی، شرکت شناورسازان کارون در حال حاضر توان ساخت و تحویل چنین شناوری را در مدت هشت ماه کسب کرده است.
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون در ادامه همچنین از به‌آب‌اندازی یک فروند لندینگ‌کرافت یک‌هزار و 800 تنی به نام جمان در بندر خرمشهر خبر داد.
به گفته وی، تنها بخش باقیمانده این شناور مربوط به نصب پل فرماندهی است که با توجه به وجود پل‌های خرمشهر، ظرف مدت یک ماه و نیم آینده در آن سوی پل‌ها نصب خواهد شد.
راستکار مدت ساخت این لندینگ‌کرافت را پنج سال ذکر کرد و در مورد دلیل طولانی شدن این دوره خاطرنشان کرد: بخشی از این مسئله به مشکلات داخلی خود شرکت برمی‌گشت که حدود یک سال کار را عقب انداخت؛ اما مسئله مهمتر، نحوه دریافت وام از بانک ملت، بانک عامل طرح وجوه اداره‌شده، بود.
وی با بیان اینکه هنوز هم 20 درصد ارزش شناور از محل تسهیلات بانکی را دریافت نکرده‌ایم، افزود: بانک، اعطای این تسهیلات را منوط به ارائه گل شناور کرده است.
مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی کارون در ادامه برآورد اولیه ارزش این شناور را یک میلیارد و 600 میلیون تومان ذکر کرد که قرار بود یک میلیارد و 280 میلیون تومان آن توسط بانک و 320 میلیون تومان، توسط متقاضی تأمین شود.
با این حال و به گفته وی، قیمت تمام‌شده شناور 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است که تاکنون یک میلیارد تومان آن توسط بانک تأمین شده و یک و نیم میلیارد تومان دیگر را متقاضی برعهده گرفته است.
راستکار متقاضی این شناور را شرکت دریای جنوب دیر عنوان کرد و ادامه داد: این لندینگ‌کرافت، هم توان حمل یک‌هزار و 800 تن آب در مخزن و حدود 160 تا 170 TEU کانتینر و یا حمل ماشین یا کامیون بر روی عرشه را دارد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول