اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با محوریت امور هنری انجام شد؛

رونمایی از کتب دفاع مقدس و فتوکلیپ شهدای سمنان

خبرگزاری فارس: در مراسمی در تالار ماه حوزه هنری استان سمنان، از کتب دفاع مقدس و فتوکلیپ شهدای هنرمند استان سمنان رونمایی شد.

رونمایی از کتب دفاع مقدس و فتوکلیپ شهدای سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز در این مراسم که با حضور مسئولان، رزمندگان، فرماندهان دوران دفاع مقدس و نویسندگان و هنرمندان برگزار شد، رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حوزه هنری امید هنر انقلاب است»، اظهار داشت: در حوزه هنری استان سمنان با همکاری هنرمندان جوان و متعهد در راستای فعالیت‏های دینی و انقلابی سعی شده است تا آثار فاخر و ماندگاری خلق و تولید شود.
سیدعباس دانایی تصریح کرد: کشف و پرورش استعدادهای جوان کشور و هدایت آنها به تولید آثاری با ارزش‏های انقلابی و اسلامی و نیز تولید آثار فاخر هنری بیان کننده ارزش‏های مطلوب جامعه دینی از ماموریت‏های حوزه هنری است.
دانایی گفت: کتاب «من سرباز هخامنشی بودم» نوشته حسینعلی جعفری و از تولیدات حوزه هنری استان سمنان در شهریورماه سال جاری به عنوان پرفروش‏ترین کتاب کشور معرفی شد که باعث افتخار و مباهات است.
وی در خصوص فتوکلیپ خاطرات شهدای هنرمند استان سمنان با عنوان «زمزمه عشق 1» نیز گفت: در سری اول از این مجموعه که در30 قسمت تهیه و تولید شده، خاطرات شهدای هنرمند استان سمنان در قالبی هنرمندانه بازگویی می‏شود.
رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به اینکه نزدیک به 60 شهید هنرمند در استان سمنان شناسایی شده است، افزود: سری دوم این مجموعه نیز در دست تولید است که به‌زودی آماده و در اختیار علاقه‏مندان قرار می‏‎گیرد.
دانایی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و معرفی هرچه بیشتر شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان به عنوان الگوهایی ارزشمند را از اهداف ساخت این مجموعه عنوان کرد.
نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان نیز در این مراسم گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس، عاشورای مجسم بود و آثار و برکات آن تا همیشه ماندگار خواهد بود.
حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی افزود: آثاری نیز که درباره شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان تهیه می‏شود ماندگار خواهد بود.
امام جمعه سمنان گفت: باید دفاع مقدس را تا همیشه زنده نگه داریم چرا که یکی از اقداماتی که در این زمینه بسیار شایسته و ارزشمند بوده، برگزاری چنین جلسات و برنامه‏هایی است.
شاهچراغی با اشاره به اینکه نامگذاری کوچه‏ها و خیابان‏ها به نام شهدا و حضور بیشتر در مزار شهدا از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تبعیت از مقام معظم رهبری باعث ماندگاری انقلاب و دفاع مقدس می‏شود.
نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هنر وقتی مقدس و ارزشمند است که رنگ دینی و اسلامی داشته باشد.
شاهچراغی خاطرنشان کرد: هنرمندان نیز می‏توانند با هنر خود و تولید آثار هنری در حفظ انقلاب و دفاع مقدس تلاش کنند. 
در این مراسم از کتاب‏های «من سرباز هخامنشی بودم» شامل 79 داستانک دفاع مقدس نوشته حسینعلی جعفری از تولیدات حوزه هنری استان سمنان، «عیدی نیمه شعبان» ‌بخشی از خاطرات سید محمدتقی شاهچراغی به کوشش محمود ترحمی از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان، «کتاب‏نامه ایثار و شهادت» معرفی مجموعه کتاب‏های تالیف شده در حوزه دفاع مقدس از تولیدات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان و «زمزمه عشق1» مجموعه فتوکلیپ خاطرات شهدای هنرمند استان سمنان از تولیدات حوزه هنری استان سمنان رونمایی شد.
در پایان مراسم از نویسندگان این آثار با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
رمضانعلی شریفی‏فر مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان، حسینعلی احسانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان و حجت‏الاسلام فریدون معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند.  
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول