اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مردمی که می‌فهمند؛

استقلال فکری؛ موهبت جدید تماشاگر آبادانی

خبرگزاری فارس: تماشاگر فوتبال در آبادان قدرت تشخیص و تمیز بالای خود را به‌کار گرفته و فارغ از احساسات آنی و تمایلات زودگذر آن را انجام می‌دهد که شایسته و بایسته است.

استقلال فکری؛ موهبت جدید تماشاگر آبادانی
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اتفاقات شکل گرفته در چند هفته اخیر مسابقات لیگ برتر در آبادان به دلیل تازگی و اهمیت آن هنوز بر سر زبان‌هاست، اتفاقاتی میمون و خجسته که نشان داد تماشاگر فوتبال در آبادان قدرت تشخیص و تمیز بالای خود را بکار گرفته و فارغ از احساسات آنی و تمایلات زودگذر آن را انجام می‌دهد که شایسته و بایسته است.
توهین و ناسزا در محیطی که علاوه بر ورزشی بودن تاکید بسیاری بر حضور فرهنگ در آن وجود دارد به هیچ عنوان پسندیده نبوده و قبح این ضد ارزش به هر ترتیب و به هر شکلی واضح و مبرهن است.
باید دید که دلیل و برهان رسیدن کارد به خون چه بوده و چرا یک هوادار فوتبال به جای آنکه تخمه را در دهان گذاشته و لذت تماشای ورزش را ببرد به ورزشگاه آمده تا آنچه را که حق اوست بستاند.
مسابقات خانگی صنعت نفت در چند هفته اخیر قاب جدیدی از ورزشگاه تختی آبادان را به تصویر کشید که شاید بدون اغراق در طی چند سال گذشته بی‌نظیر بود.
 فارغ از هتاکی‌های قطره‌ای که آن هم باید ریشه‌یابی شود اعتراض که حق بایدی هر انسانی‌ست- به شکلی دسته جمعی و فارغ از هر عقیده‌ای حرف و کلام نخست سکونشینان در روز دیدارهای  صنعت‌نفت بود.
صداهای برخاسته و نشأت گرفته از استقلال فکری و بالندگی اندیشه در میان تماشاگران منتسب به تیم فوتبال صنعت نفت نشان داد که مردم این منطقه قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته و در مواقع لزوم نسبت به آنچه در واقع تعلق حقیقی به ایشان دارد به هیچ عنوان سکوت نمی‌کنند.
پیروزی‌های تیمی که ذره به ذره تاریخش ریشه در خاطرات‌مان دارد سبب شد تا سر از پا نشناسیم و بالطبع این اتفاق خالی از هر دلخوری و چالشی آرزوی تمام مردمان علاقمند به زرد پیر آبادان است اما شاید خوشایندتر و دلپذیرتر از پیروزی صنعت نفت، واقعیت‌پذیری و روشن‌ضمیری دوستداران این مجموعه بود که به دل همگان نشست‌.
اینکه هواداران تیم فوتبال صنعت نفت در هفته‌های اخیر به اشتباه دست به اعتراض زد و یا با اندیشه صحیح این حرکت خودجوش را رقم زد مهم نیست، مهم آن است که این مجموعه تماشاگر فوتبال در یک روز فراموش ناشدنی 15 هزار حجره را برای دفاع از آنچه که حق اوست به یک‌صدا تبدیل کرد. هر چند بودند در این میان افرادی تعدادشان از اندک هم اندک‌تر بود، تعدادی که هیچ‌وقت معلوم نشد چرا نمی‌خواهند همصدا باشند.
به هر تقدیر تماشاگران آبادانی در چند صباح گذشته به موهبتی نوین با عنوان «استقلال تفکر» رسید تا نشان دهد که خود تصمیم می‌گیرد برای مجموعه‌ای که نسب و اصل آن به نام مردم سند خورده است.
البته همین استقلال فکری در عین آنکه مورد حمایت اقشار روشنفکر و دلسوز آبادان است احتیاج به مدیریتی صحیح داشته تا تبدیل بحران نشود، بحرانی که ممکن است به ضربه خوردن تیم فوتبال صنعت نفت و در نهایت مردم عاشق این گروه 11 نفره در میدان سبز شود.
-------------------------
یادداشت از امین جوکار
-------------------------
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول