اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد خبر داد:

بهره‌مندی 40 درصد مددجویان یزد از طرح‌های خوداشتغالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان یزد از بهره‌مندی بیش از 40 درصد مددجویان کمیته امداد یزد از طرح‌های خوداشتغالی خبر داد.

بهره‌مندی 40 درصد مددجویان یزد از طرح‌های خوداشتغالی
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید نصیری در جشن خودکفایی هزار مددجوی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 هزار خانواده زیر پوشش طرح‌های مشترک خوداشتغالی این نهاد هستند که این طرح‌ها 40 درصد از خانواده‌های زیرپوشش را بهره‌مند می‌کند.
وی افزود: در استان یزد 23 هزار خانواده زیر پوشش امداد هستند که 20 هزار نفر از افراد زیرپوشش سالمند، 11 هزار نفر زن سرپرست خانوار، یک‌هزار و 700 دانشجو و 5هزار نفر دانش‌آموز هستند.
نصیری عنوان کرد: 80 درصد از مددجویانی که توان کار کردن دارند با همت خود و مدد امداد وارد عرصه کار و تلاش و مساعی شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد برگرفته از اندیشه‌های امام (ره) و تحقق منویات مقام معظم رهبری است، گفت: این جشن خودکفایی با تلاش و مساعدت مددجویان برپا شده است.
نصیری با اشاره به خدمات عمرانی، درمانی، حمایتی، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان یادآور شد: در چند سال اخیر شاه‌کلید تمام فعالیت‌های امداد توانمندسازی بوده است و این موج اقصی نقاط کشور را فرا گرفته است به طوری که با انسجام بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، مثلث توانمندسازی شکل گرفت و در این راستا تسهیلات خوبی نیز برای مددجویان فراهم شده است.
وی با تاکید بر اینکه سیاست امداد هدفدار بودن و زمان‌دار بودن خدمات است، یادآور شد: امداد جای ماندن نیست بلکه جای رفتن است و مددجویان در گذر حمایتی امداد از خدمات استفاده کرده و از چتر حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
نصیری ادامه داد: نگرش مددجویان نیز نسبت به کار و تلاش و خروجی تغییر یافته و تشریک مساعی دستگاه‌های مختلف نظیر بانک‌ها، نهادها و ادارات استان به وجود آمد که این انسجام به یک همگرایی کمک می‌کند و در نهایت این نتیجه مثبت را در ایران اسلامی و استان یزد شاهد هستیم.
وی با اشاره به برگزاری جشن توانمندسازی هزار خانوار از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد افزود: انسجام بین حوزه‌های فرهنگی و اشتغال و روان‌سازی فرآیندها برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان صورت گرفته و امیدواریم روزی همه مددجویان به خوداتکایی و استقلال برسند و از حمایت‌های دائم کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این همایش اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام (ره) یکی از مهم‌ترین ثمرات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: خدمت صادقانه و بی‌منت به محرومان از وظایف این نهاد است. 
وی اضافه کرد: طی 32 سال گذشته برای رفاه ضعفا و طبقات آسیب‌پذیر جامعه توسط کمیته امداد فعالیت‌ها و کارهای بسیار خوبی انجام شده است. 
ناصری تصریح کرد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی مناسب همچنین ارائه خدمات فرهنگی در راس برنامه‌های این نهاد باشد. 
امام جمعه یزد تاکید کرد: اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) باید همواره در راستای تحقق اهداف امام و شهیدان بکوشند. 
ناصری گفت: خدمت به مردم ضعیف جامعه در اصل یک توفیق بزرگ محسوب می‌شود که بدون شک نصیب هر کسی نخواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول