اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

بازدید بیش از 800 جهانگرد از جاذبه‌های مهم استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در سه ماه نخست سال جاری 857 گردشگر خارجی از جاذبه‌های مهم استان زنجان بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش از 800 جهانگرد از جاذبه‌های مهم استان زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آمار گردشگران خارجی ورودی و خروجی سال جاری در استان زنجان افزایش چشم‌گیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان با هفت استان کشور همجوار است،خاطر نشان کرد: ارتباط 9 استان در کشور با استان زنجان در کمتر از 4 ساعت از جمله ویژگی‌های زنجان در جذب گردشگر محسوب می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه حدود 50 درصد از جمعیت ایران به استان زنجان نزدیک هستند، ادامه داد: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور می‌توانند در کمتر از چهار ساعت وارد استان زنجان و از آن خارج شوند.
وی با تاکید بر اینکه حضور گردشگران در قالب تورهای یک روزه در استان زنجان بیانگر موقعیت ویژه استان است، تصریح کرد: از موزه مردان نمکی در سه ماه نخست سال جاری 61 گردشگر خارجی بازدید کرده است.
نقی‌زاده محجوب اضافه کرد: اوج بازدید گردشگران خارجی از موزه مردان نمکی در سه ماه نخست سال جاری، در فروردین و حدود 30 نفر بود.
وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری 432 توریست از گنبد سلطانیه بازدید کرده‌اند، افزود: اوج حضور گردشگران خارجی در این جاذبه گردشگری نیز در اردیبهشت حدود 195 نفر بوده است.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به غار کتله خور به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان زنجان گفت:‌ در سه ماه نخست سال جاری 170 گردشگر خارجی از این غار تاریخی و طبیعی بازدید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اوج بازدید توریست‌ها از غار کتله خور در سه ماه نخست سال جاری 80 نفر در ماه فروردین بوده است، بیان کرد: کمترین بازدید در این سه ماه از غار کتله خور در اردیبهشت سال جاری حدود 40 گردشگر خارجی بوده است.
نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه موزه مردم شناسی رختشویخانه از جمله جاذبه‌های گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد:‌ این موزه نیز از استقبال خوبی توسط گردشگران خارجی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری 194 گردشگر خارجی از بنای رختشویخانه بازدید کرده‌اند، یادآور شد: اوج بازدید از این بنا در طول سه ماه در اردیبهشت حدود 146 توریست بوده است.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان زنجان با تاکید بر تشکیل ستاد تسهیلات سفر در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: این ستاد به صورت منسجم فعالیت می‌کند.
وی یادآور شد: وجود ستاد تسهیلات سفر در استان زنجان و همجواری این استان با سایر استان‌های کشور از جمله دلایل افزایش گردشگران محسوب می‌شود.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول