اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر:

اعتبارات دولتی در بخش فرهنگی کافی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: دولت اعتباراتی برای مسایل فرهنگی به ادارات مربوطه تخصص می‌دهد ولی این میزان اعتبار کفاف و جوابگو نیست.

اعتبارات دولتی در بخش فرهنگی کافی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و تبادل نظر در خصوص مسایل فرهنگی با ائمه جماعت خرمشهر در فرمانداری این شهر اظهار داشت: همه ما در خصوص جامعه اسلامی، به اندازه حوزه کاری و وظیفه کاری خود مکلف هستیم.
وی با اشاره به تعصب و تقید جدی مردم ولایت‌مدار خرمشهر به مسائل دینی و مذهبی اضافه کرد:  شهرستان خرمشهر تاکنون در بحث مسایل دینی و فرهنگی کمتر دچار چالش بوده ولی این به این معنی نیست که به مسایل فرهنگی آن توجه نشود.
فرماندار خرمشهر تهاجم فرهنگی را دغدغه جدی مسئولان عنوان کرد و افزود: تهاجم فرهنگی خطری است که همواره جوانان و نوجوانان ما را تهدید می‌کند.
حسینی با اشاره به لزوم گسترش برنامه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه و به ویژه روستاها افزود: البته اکثر روستاییان هوشیار هستند و به مسایل دینی و مقید بوده و اجازه این کار را به فرزندان خود نمی‌دهند ولی برای مقابله با این پدیده باید تلاش جدی کرد.
وی ادامه داد: دولت اعتباراتی برای مسایل فرهنگی به ادارات مربوطه تخصص می‌دهد ولی این میزان اعتبار کفاف و جوابگو نیست و باید در خصوص گرفتن اعتبارات فرهنگی تلاش و پیگیری بیشتری بشود.
وی رسیدن به اهداف را منوط  به تعامل، برادری و وحدت کلمه از سوی روحانیت و ائمه جماعات در شهرستان و مرکز استان عنوان کرد و گفت: انتظار جدی مردم و همه دلسوزان اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند و غنی است.
فرماندار خرمشهر در ادامه با اشاره به پرداخت زکات گفت: با توجه به اینکه سالانه 18 تا 20 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر برداشت می‌شود ولی در خصوص مسایل پرداخت زکات کمتر به آن توجه می‌شود و این موضوع نیاز به دقت نظر دارد و جزو واجبات شرع اسلام است.
وی ادامه داد: شهرستان خرمشهر به لحاظ آسیب‌هایی که در جنگ دیده، در این راستا توجه و تعامل مسئولان برای افزایش روند کار در جهت توسعه شهرستان نیاز است.
حسینی افزود: در هر صورت شهرستان خرمشهر قبل از جنگ تحمیلی یک شهر زنده بود و کمتر کسی دغدغه اشتغال داشت و بعضا افرادی در این شهر بودند که دو تا سه شغل داشتند.
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر آمار بیکاری که در برخی از روزنامه و رسانه‌ها عنوان می‌شود، آمار صحیحی نیست چون در سال گذشته با به‌کار‌گیری گروه 10 نفره به صورت کار کارشناسی تحقیقاتی در خصوص آمار بیکاری، در مدت چهار ماه بررسی میدانی خوبی برای استخراج واقعی آمار بیکاری صورت گرفت.
فرماندار خرمشهر خاطرنشان کرد: و در نتیجه این تحقیق میدانی مشخص شد این آمار بالایی نبود فقط درآمد مردم کم است.
وی با اشاره به بخش کشاورزی، تجاری و صنعتی گفت: در بخش تجارت کار به خوبی پیش می‌رود ولی متاسفانه در بخش صنعت و کشاورزی با توجه به تسهیلاتی ارائه شده در این بخش، بدون انجام کار کارشناسی، به کار کاذب تبدیل می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول