اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی خواستار شد:

ایجاد تسهیلات آسان برای خرید کتاب توسط علاقه‌مندان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خواستار ایجاد تسهیلاتی برای خرید آسان کتاب همچنین حضور انتشارات معتبر کشوری برای بهره‌گیری بهتر علاقه‌مندان از نمایشگاه کتاب تبریز شد.

ایجاد تسهیلات آسان برای خرید کتاب توسط علاقه‌مندان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، عزیز جوانپور اظهار داشت: کتاب به عنوان مهم‌ترین نماد رشد عقلانی و به مثابه ضرورتی برای تقویت زیربنای فرآیند توسعه در عرصه‌های مختلف جامعه است.
وی افزود: در حال حاضر حرکت جهان مبتنی بر انقلاب اطلاعات و میزان آگاهی افراد است و مدیریت جهانی به دست فکر و دانایی بوده و مهم‌ترین عامل ارتقای دانایی نیز مطالعه است.
جوانپور با اشاره به نقش جوانان در توسعه فرهنگی جوامع گفت: جمعیت جوان در هر جامعه به عنوان سرمایه و آینده‌سازان آن جامعه محسوب می‌شوند و باید برای رشد و بالندگی اندیشه این قشر ارزشمند تمهیداتی اندیشیده شود.
وی افزود: متولیان فرهنگی همچنین خانواده‌ها با توجه به نیازها و شرایط جهانی و با سوق دادن این قشر به سمت مطالعه سودمند و سرمایه‌گذاری در این راستا می‌توانند از ظرفیت عظیم فکری آنان بهره‌مند شوند.
جوانپور با اشاره بر لزوم بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کتابخوانی در میان نوجوانان و جوانان کشور بر لزوم اتخاذ شیوه‌های مطلوب در انتشار کتب متناسب با نیاز جامعه کنونی تاکید کرد.
وی همچنین ایجاد زمینه مطالعه غیردرسی را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی گرایش به کتابخوانی در جوانان عنوان کرد.
جوانپور گفت: با توجه به توسعه و گستردگی امکانات چند رسانه‌ای مانند تلویزیون و رایانه باید به مقوله کتاب به عنوان بنیادی‌ترین مبحث ارتقای فرهنگ و شاخص توسعه جامعه توجه شود.
وی، نمایشگاه کتاب را حرکتی تاثیرگذار در گسترش کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: حضور مخاطبان و مراجعه کنندگان در نمایشگاه و قرار گرفتن در میان حجم انبوهی از فرهنگ و تمدن مکتوب، خود منجر به حرکتی پویا به سمت کتاب بوده و زمینه‌ساز  گسترش فرهنگ کتابخوانی است.
رئیس مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی استان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلاتی برای خرید آسان بن کتاب همچنین حضور انتشارات معتبر کشوری برای بهره‌گیری بهتر علاقه‌مندان از نمایشگاه کتاب تبریز شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول