اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

حمایت از طرح‌های کاهش ترافیک در شهر یاسوج

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که از هر اقدامی برای کاهش ترافیک شهر یاسوج حمایت می‌کنیم، گفت: هر طرحی که برای کاهش ترافیک یاسوج سودمند باشد، حمایت می‌شود.

حمایت از طرح‌های کاهش ترافیک در شهر یاسوج
‌به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در نشست شورای ترافیک این استان اظهار داشت: تا هنگامی که طرح جامع ترافیکی در دست مطالعه یاسوج تکمیل و به اجرا درآید، برای کاهش ضریب گره ترافیکی، مجموعه عوامل را در این شهر به‌کار می‌گیریم.
‌حبیبی افزود: برنامه اساسی و همه جانبه با آینده‌نگری و افق درازمدت باید در تهیه طرح جامع ترافیک یاسوج دیده شود و در این رابطه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید دارد.
‌وی بیان داشت: در این طرح که از 20 روز پیش مطالعات آن آغاز شده، گره ترافیکی 20 نقطه شهر شناسایی و راه‌کار لازم برای اصلاح آن توسط مشاور ارائه داده می‌شود.
‌به گفته حبیبی، رفع گره‌های ترافیکی شامل اصلاح و احداث میادین، تقاطع‌ها، برخی از معابر پرترافیک، زیرگذر و روگذر و پارکینگ، احداث پل شماره سه بشار با اعتبار 10 میلیارد ریال و گسترش حوزه تجاری و اقتصادی به غیر از هسته مرکزی و پرترافیک شهر است.
‌وی ادامه داد: استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی و جا به جایی برخی صنوف مزاحم از دیگر مواردی است که برای کاهش ترافیک یاسوج مد‌نظر است.
‌معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا هنگامی که طرح ترافیک در یاسوج تهیه و اجرا شود، برای کاهش ترافیک، اقداماتی کوتاه مدت در خصوص یک‌ طرفه کردن برخی خیابان‌ها و ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس و مینی‌بوس در مکان‌های مناسب انجام می‌شود.
‌حبیبی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که هر نوع اقدام اصلاحی در سطح شهر و همه حوزه‌های عمرانی براساس کار کارشناسی شده و تخصصی با مطالعه و آینده‌نگری باشد تا نیاز به تخریب، بازسازی و هزینه کرد مجدد نباشد.
‌معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: یاسوج مرکز استان و پایتخت طبیعت با توجه به موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی و فاصله کوتاهی که با استان‌های جنوبی و مناطق گرم کشور دارد در طول ایام سال به‌خصوص تابستان پذیرای گردشگران زیادی از کشور است که باعث ترافیک بالایی در سطح شهر خواهد شد و باید در این رابطه اقدامی عملی صورت گیرد.
‌حبیبی افزود: از این رو تاکید شده شهرداری یاسوج در مدت دو ماه نتیجه کار مطالعات جامع شهر را همراه با پیشنهادات فنی و اصولی به استانداری ارائه کند تا همکاری لازم در خصوص تامین اعتبار و دیگر امور فراهم شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول