اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

240 تن فرآورده دامی ناسالم کشف و معدوم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: 240 تن فرآورده دامی ناسالم در شش نخست ماهه امسال کشف و معدوم شده است.

240 تن فرآورده دامی ناسالم کشف و معدوم شد
بهراد زندیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از رعایت مسائل بهداشتی و نظارت شدید بر مراحل تولید تا عرضه مواد دامی و لبنی در استان خبرداد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان،شرقی بیان کرد: ‌6هزار واحد تولیدی و عرضه مواد دامی زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان فعال بوده که در شش ماهه امسال 24 واحد پلمپ شده است.
وی گفت: 240 تن فرآورده دامی ناسالم در شش ماهه امسال کشف و معدوم شده که توجه به افزایش نظارت در این افزایش کشفیات موثر بوده است.
زندیه ادامه داد: گوشت، شیر و عسل بیشترین میزان را در زمینه فرآورده‌های ناسالم دامی استان دارند که این موضوع و حجم مواد معدوم شده نگران‌کننده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود فرهنگ نادرست مصرف مرغ سنگین در آذربایجان‌شرقی و کشور بیان کرد: تمایل مردم به مصرف گوشت مرغ سنگین از نظر بهداشتی و تغذیه‌ای صحیح نیست.
وی با اشاره به وضعیت ذبح در کشتارگاه‌ها اظهار کرد: دامپزشکی کشور علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و نظارت بر کشتار دام سالم در زمینه شرعی نیز توجه لازم را دارد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به توجه به دغدغه دینی مردم در این مرکز یادآور شد: ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها و مصرف گوشت حلال یکی از دغدغه‌های همواره مردم بوده است.
زندیه تاکید کرد: ‌البته در سطح کشتارگاه‌های استان و کشور این مسئله به واسطه اعتقاد مجریان به دین اسلام به صورت عرفی در سال‌های قبل رعایت می‌شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: ‌در حال حاضر ذبح شرعی به عنوان یک قانون در تمام کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی رعایت می‌شود.
وی بیان کرد: این مسئله به صورت قانونی به تصویب مجلس در  سال 88 درآمد و نظارت شرعی نیز بر عهده دامپزشکی گذاشته شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این امر از طریق روحانیون مستقر در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول