اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رودبار در مجلس خبر داد:

80 درصد مردم روغن نباتی وارداتی مصرف می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده رودبار در مجلس گفت: 80 درصد مردم روغن نباتی وارداتی مصرف می‌کنند در حالی که فرهنگ‌سازی در مصرف روغن زیتون، کشور را به خودکفایی می‌رساند.

80 درصد مردم روغن نباتی وارداتی مصرف می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، صمد مرعشی شامگاه دوشنبه در جلسه فرمانداری این شهرستان، نبود کانال بتنی را یکی از اساسی‌ترین مشکلات باغداران رودبار عنوان کرد.
وی با بیان اینکه نبود نهر انتقال آب موجب هدر رفت آب کشاورزی می‌شود، گفت: بررسی کامل برای برطرف شدن انهار کشاورزی باغداران در دستور کار قرار گرفته و این مشکل در جلسه مجمع نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور مطرح می‌شود.
نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به اینکه عدم تخصیص کامل بودجه اجرای پروژه‌ها را با کندی به انجام می‌رساند، تصریح کرد: نبود راه دسترسی به مزارع یکی دیگر از مشکلات باغداران است و این مشکلات موجود سبب شده تا هزینه‌های تولیدات کشاورزی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: بالارفتن هزینه‌های تولید موجب شده تا بسیاری از باغداران بدون تحمیل هزینه‌های فرآوری زیتون، محصول خود را به قیمت ارزان در کنار جاده‌ها به فروش برسانند.
مرعشی برطرف کردن مشکلات باغداران را در افزایش تولیدات کشاورزی موثر دانست و اذعان داشت: هزینه اندک تولید محصول، باغداران را برای عرضه فرآورده‌های باکیفیت ترغیب می‌کند.
وی فرهنگ‌سازی مصرف فرآورده‌های زیتون را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ترویج فرآورده‌های زیتون کشور را از واردات روغن نباتی بی‌نیاز می‌کند.
نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه 80 درصد مردم روغن نباتی وارداتی مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: وارد کردن روغن نباتی خروج ارز از کشور را به همراه دارد.
وی متذکر شد: اطلاع‌رسانی از خواص و مزیت‌های فرآورده‌های داخلی و ترویج آن نقش به‌سزایی در چرخه اقتصادی کشور دارد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول