اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد ثامن‌الحجج اتفاق می‌افتد؛

تعیین سرنوشت 4 پروژه بزرگ عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی و افتتاح چهار پروژه بزرگ عمرانی این استان در روز میلاد حضرت رضا (ع) خبر داد.

تعیین سرنوشت 4 پروژه بزرگ عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه بزرگ عمرانی این استان در 17 مهرماه امسال همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع) خبر داد.
این مسئول عالی اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد این پروژه‌ها را افتتاح شبکه آبرسانی در این استان در شهرستان گچساران، جشن اتمام راه‌های روستایی شهرستان گچساران، کلنگ‌زنی آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی و آغاز عملیات اجرایی سد بزرگ تنگ سرخ معرفی کرد.
حبیبی عنوان کرد: طرح عظیم آبرسانی به گچساران با 100 درصد پیشرفت فیزیکی و 28 میلیارد تومان هزینه، آب آشامیدنی شهر دوگنبدان و 22 روستای این شهرستان با جمعیت 150 هزار نفر را تامین می‌کند که تا افق 1425 مشکل آب آشامیدنی در این شهرستان نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در این طرح آبرسانی با لوله‌ای به قطر 30 اینچ و با 400 متر اختلاف ارتفاع از سد کوثر و به فاصله 40 کیلومتر و احداث 4 ایستگاه پمپاژ با چهار مخزن ذخیره آب و 30 کیلومتر جاده دسترسی صورت می‌گیرد.
حبیبی به بسته شدن پرونده آسفالت راه روستایی شهرستان گچساران در این روز فرخنده اشاره کرد و افزود: با اتمام پروژه آسفالت راه تعداد پنج روستا به طول 10 کیلومتر، جشن اتمام آسفالت راه روستایی در گچساران گرفته می‌شود.
وی نقش راه‌های روستایی در رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ، افزایش امنیت، سطح درآمد، خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر، کاهش مهاجرت و ایجاد مهاجرت معکوس را ارزشمند دانست.
این مسئول گفت: در برنامه پنجم توسعه برای راه‌های این استان هزار و 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار خطه و شش خطه کردن راه‌های این استان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
حبیبی از عملیات اجرایی ورودی گچساران و چهار خطه کردن مسیر بابامیدان به باشت و در انتها به سوی بهبهان با 7 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.
این مسئول، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهر لیکک از سد کوثر را از دیگر پروژه‌های مهم و حیاتی این استان در روز میلاد امام رضا (ع) عنوان کرد.
وی سد تنگ سرخ را از پروژه‌های مهم و حیاتی این استان نام برد و اضافه کرد: این سد علاوه بر تامین آب مورد نیاز صنایع و آب آشامیدنی شهر یاسوج و روستاهای اقماری، در بخش کشاورزی نیز آب شش هزار هکتار زمین دیم را تامین می‌کند و به لحاظ گردشگری اهمیت بالایی برای این منطقه دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول