اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:

گوسفند چینی در خراسان رضوی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اخبار مبنی بر وجود گوسفند چینی در استان را نادرست خواند و گفت: در رابطه با ورود گوسفند چینی به استان هنوز هیچ موردی پیدا نشده است.

گوسفند چینی در خراسان رضوی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصرمرگان ازغدی ظهر امروز در نشست خبری هفته دامپزشکی ادعای وجود گوسفند چینی در استان را رد کرد و اظهار داشت: دامپزشکی استان خراسان رضوی هنوز موردی مبنی بر ورود این گوسفندان به استان پیدا نکرده است.
وی افزود: دامپزشکی با واردات دام زنده به کشور مخالف است زیرا که بیماری‌هایی همانند تب کنگو که نشانه‌ای خاص ندارد را به کشور وارد می‌کند و سبب خسارت‌های زیادی می‌شود اما می‌توان با کنترل و نظارت بر واردات گوشت از احتمال ورود بیماری‌های خطرناک به کشور جلوگیری کرد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی برخورد قاطع نیروی انتظامی را با قاچاق دام زنده در استان خواستار شد و خاطرنشان کرد: احتمال سرایت بیماری از دام زنده به دلیل نبود کنترل زیاد است و نیروی انتظامی باید با مشاهده موردی از این قبیل آن را به دامپزشکی اطلاع دهد.
وی با اشاره به ذبح بیش از یک میلیون دام سبک و سنگین در شش ماهه اول سال 90 در کشتارگاه‌‌‌های استان، تصریح کرد: حدود 500 هزار گوسفند و بز و 500 هزار گاو و حدود 3000 شتر با نظارت و کنترل دقیق دامپزشکی استان  ذبح شده اند.
ازغدی خرید گوشت را خارج از نظارت‌های سازمان دامپزشکی را به دلیل خطر  ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به مصرف‌کنندگان توصیه نکرد و گفت: امسال پنج مورد تخلف در رابطه با ذبح و عرضه دام با همکاری دستگاه  قضایی برخورد شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گزارش هر نوع تخلف از قبیل عرضه و ذبح غیر مجاز دام را از مردم خواستار شد و افزود: مردم می‌توانند با تلفن 1512 و در مشهد 7250025،35،و 75 هر نوع تخلف را به سازمان دامپزشکی اطلاع دهند.
وی ارتقای فرهنگ عمومی جامعه را در ارتباط با استفاده از مراکز مجاز کشتار و  عرضه انواع گوشت در کشور ضروری دانست و بیان داشت: فرهنگ عمومی نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بهتر شده است و اگر تعداد کمی  افراد هم دست به اقدامات غیر مجاز می‌زنند به دلیل سودجویی آنان است.
ازغدی با اشاره به آمار بیش از هشت میلیون دام سبک و سنگین در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: واکسیناسیون این تعداد دام در نوع خود قابل توجه است زیرا افرادی که عمل واکسیناسیون را انجام می‌دهند دچار مخاطرات بسیاری می‌شوند.
وی به فعالیت بیش از 300واحد بسته بندی مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: 50 سردخانه برای نگهداری و 155 مرکز جمع‌آوری شیر نیز در استان وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان رویکرد سازمان دامپزشکی را در ترغیب مرغداران برای پرورش مرغ بدون استفاده از آنتی بیوتیک عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل نظارت‌های بالایی که در تولید مرغ‌های بدون مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌شود و ایجاد امنیت زیستی و بحث مقاومت دارویی و نیز ارزش افزوده مالی این کار به مرغداران توصیه می‌شود.
وی مزیت نبود استفاده از آنتی بیوتیک را دلیلی بر مضر بودن مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ ندانست و افزود: برای جلوگیری از بیماری در برخی موارد استفاده از آنتی‌بیوتیک ضروری است اما مهم آن است که قبل ذبح مرغ دوره استفاده از آنتی‌بیوتیک طی شده باشد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول