اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل تصویب ‌نشدن قانون درآمدهای پایدار شهرداری؛

شهرداری‌ها ناچار به تراکم فروشی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: به دلیل تصویب نشدن قانون درآمدهای پایدار شهرداری، شهرداری‌ها ناچار به تراکم فروشی هستند.

شهرداری‌ها ناچار به تراکم فروشی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ‌سید مهدی هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در حدود 15سال است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است اما این قانون با گذشت این مدت زمان هنوز به تصویب نرسیده است و عملا وضعیت شهرداری‌های کشور در ارتباط با درآمدهای پایدار مشخص نکرده است.
رئیس نظام مهندسی کشور با تاکید بر این نکته که شهرداری‌های کشور در هویت‌سازی شهرها نقش اساسی دارند،‌ گفت: در حال حاضر تراکم‌فروشی از سوی شهرداری‌ها به عنوان یکی از راه‌های اصلی درآمد برای شهرداری است.
وی خاطرنشان کرد: تازمانی که قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به تصویب مجلس نرسد شهرداری‌ها در حوزه تامین درآمد‌های خود مجبور هستند که از تراکم فروشی برای تامین مالی استفاده کنند.
رئیس نظام مهندسی کشور در ادامه به سیاست‌های نظام معماری اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه در سه اصل اساسی نظام که اشتغال، مسکن و هدفمندی یارانه‌ها نظام مهندسی کشور دارای نقشی اساسی در سال جاری ارتقای کارآمدی نظام مهندسی کشور در راستای رسیده به این اهداف در دستور کار قرار گرفت.
رئیس نظام مهندسی کشور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه معماری و شهرسازی گفت: در اواخر سال گذشته سیاست‌های کلی نظام در حوزه معماری و شهرسازی از سوی رهبری قرار گفت که در این راستا و به منظور اجرایی کردن این سیاست‌ها طرح ارتقای کارآمدی نظام مهندسی کشور در سال جاری اجرا می‌شود.
وی رعایت اصول معماری و شهرسازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: آنچه که مسلم است با اجرای این اصول در ساخت و سازها می‌توان بیش از 80 درصد مشکلات مربوط به این حوزه را که ناشی از نبود رعایت قوانین و مقرارت موجود است را برطرف نمود.
رئیس نظام مهندسی کشور در پاسخ به سؤالی در ارتباط با مشکلات معماری‌های موجود در ساخت و سازهای جدید بناها گفت: آنچه که مسلم است در حال حاضر و در ساخت و سازهای کنونی شهرها دچار بحران هویتی شده ایم.
وی ادامه داد: بحران هویتی در ساخت و سازهای موجود در سطح شهرها با کپی‌برداری‌های موجود از شیوه‌ها و روش‌های معماری کشورهای دیگر نمود بارزی به خود گرفته است به گونه‌ای که در حال حاضر و در یک شهر دیگر نمی‌توان دو ساختمان با یک شکل و نمای هم جنس پیداکرد.
رئیس نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: نداشتن توجه به ارزش‌های ایرانی و اسلامی در سطح شهرها نیز به بی‌هویتی شهرهای کشور دامن زده است به گونه‌ای که در این راستا نیز شاهد نابسامانی در معماری و شهرسازی شهرها هستیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول