اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

دادن تراکم سلیقه‌ای عامل تخریب هویت شهرهاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: ارائه تراکم به صورت دل‌بخواهی و سلیقه‌ای عامل اصلی تخریب هویت شهرهای کشور است.

دادن تراکم سلیقه‌ای عامل تخریب هویت شهرهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی هاشمی ظهر امروز در نخستین همایش بین‌المللی روز جهانی معماری با عنوان معماری شهری و تغییرات آب و هوایی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تراکم در شهرهای کشور به صورت سلیقه‌ای ارائه می‌شود که ادامه این امر در آینده‌ای نه چندان دور علاوه بر تخریب هویت شهرهای کشور عاملی برای نداشتن تامین نیازهای شهری است.
رئیس نظام مهندسی کشور افزود: در فضاهای شهری موجود دچار بحران هویتی هستیم چرا که معماری و ارزش‌های ناب در عرصه فرهنگ یک شهر و حتی یک کشور به ورطه فراموشی سپرده شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب مردم در شهرهای کشور به دنبال خانه‌های ویلایی حیاط‌ دار هستند، گفت: پس از گذشت زمانی کوتاهی از ساخت و سازهای مرتفع در شهرهای کشور اکنون مردم به این نتیجه رسیده‌اند که مجموعه‌های آپارتمانی نمی‌تواند رفاه و آسایش را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ارائه تراکم در ساخت و سازهای کشور شاهد پراکندگی هستیم، اظهار داشت: آنچه که باید در ساخت و سازهای برج سازی و آپارتمان‌های مرتفع باید لحاظ شود متعادل‌سازی در تراکم‌های ارائه شده برای ساخت و سازها از سوی شهرداری‌ها است.
رئیس نظام مهندسی کشور در بخش دیگری به منشور اسکان حقوق بشری اشاره داشت و گفت: این منشور در سال 1375از سوی ایرانی‌ها به سازمان ملل ارائه شد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه این منشور توسط ایرانی‌ها ارائه شد اما اکنون و در گذر مدت زمان کوتاهی در ساخت و سازها و معماری‌های شهرها شاهد کپی برداری‌ها و گرایش به تکرار در نماهای ساخته شده در کشور هستیم.
رئیس نظام مهندسی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر و با ادامه این روند اکنون محیطی ملال‌آور در برخی از نماهای شهرها هستیم.
هاشمی تاکید کرد: آنچه که مسلم است باید منشور اسکان حقوق بشری به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت انعطاف‌پذیری برای ساخت و سازها در آن لحاظ شود.
رئیس نظام مهندسی کشور امکان دست‌یابی به زمین با قیمت مناسب و دسترسی آسان به این مهم، خدمات و ارائه تسهیلات و نیز ارائه مصالح استاندارد را از جمله مواردی مطرح کرد که باید در منشور حقوق اسکان لحاظ شود.
وی معماری را مهم‌ترین اصل در ارائه فرهنگ و تمدن کشورها مطرح کرد و افزود: معماری علم آمیخته با هنر و فن و ذوق است که در آن سلیقه با مهارت برای ساخت و سازها و ارائه فرهنگ به عنوان یک تمدن یک شهر و یا کشور به سایر ملت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس نظام مهندسی کشور افزود: معماری در تاریخ و زندگی بشریت ریشه دونده است که در حال حاضر با زندگی مردم در آمیخته است و نگاهی نیز به آینده دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول