اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

کلاس اولی‌های خوزستانی هنوز کتاب نگرفته‌اند

خبرگزاری فارس: پس از گذشت هفته دوم سال تحصیلی 91-90 و بیش از 10 روز از بازگشایی مدارس، بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی در استان خوزستان به ویژه در مقطع اول، هنوز کتاب‌های درسی خود را دریافت نکرده‌اند. ‌‌

کلاس اولی‌های خوزستانی هنوز کتاب نگرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امسال قرار بود کتاب‌های درسی از یکم مهرماه به دانش‌آموزان داده ‌شود اما پس از گذشت بیش از 10 روز از بازگشایی مدارس، هنوز بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی کتاب دریافت نکرده‌اند و همچنان بدون کتاب در کلاس درس تحصیل می‌کنند.
این درحالی است که معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش پیش از این گفته بود: در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش کتاب‌های جدید از مهرماه برای نخستین بار در کلاس‌های اول ابتدایی تدریس می‌شود.
فاطمه قربان از تغییر شیوه‌های تدریس کتب اول ابتدایی همزمان با تغییر محتوای این کتب از مهرماه ۹۰ خبر داده بود و گفته بود: باید بپذیریم که دانش‌آموز امروز را نمی‌توان با علم دیروز برای فردا آماده کرد، چرا که دانش‌آموزان امروز نیازمند علوم روز هستند و ما باید خود را با علم روز تطبیق دهیم. 
با وجود همه این اظهارات معاون وزیر، روز دوازدهم از ماه مهربان می‌گذرد و هنوز کتابی در کیف کلاس اولی‌ها نیست.
خوزستان سومین استان کشور از نظر جمعیت دانش‌آموزی است و تعداد دانش‌آموزان استان در سال‌جاری ۹۸۰ هزار نفر است ولی با وجود این، بسیاری از دانش آموزان مقاطع ابتدایی در خوزستان هنوز کتب درسی خود را دریافت نکرده‌اند.
لیلا نعمتی‌نژاد مادر یکی از دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی است که از تاخیر در دریافت کتب درسی اظهار گلایه‌مندی می‌کند و در این باره می‌گوید: در هنگام ثبت نام پول کتاب را به همراه نداشتم و از مدیر مدرسه درخواست کردم در روزی دیگر هزینه کتب درسی را پرداخت کنم که ایشان نپذیرفت و مرا مجبور کرد‌‌ همان روز پول کتاب‌ها را پرداخت کنم.
او می‌افزاید: سیستمی که اینقدر دقیق و به روز کار می‌کند و به قول خودشان بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی گام بر می‌دارد، چرا هنوز نتوانسته کتاب‌های این دانش‌آموزان را به آنها برساند.
یکی از معلمان مدارس ابتدایی ناحیه یک اهواز نیز در این باره می‌گوید: هنوز کتب درسی را دریافت نکرده‌ایم و این کار ما را خیلی سخت می‌کند، زیرا نمی‌توانیم طبق برنامه ریزی و تقویم درسی خود پیش برویم و احتمال عقب ماندن از درس‌ها بالا می‌رود.
او در پاسخ به اینکه کلاس‌های درسی بدون کتاب درسی چگونه پیش می‌روند، می‌گوید: هفته اول که کلاس با معرفی دانش آموزان و معرفی مدرسه گذشت ولی وقتی فهمیدم این هفته را نیز باید بدون کتاب بگذرانم، وقتی وارد کلاس درس شدم، بعد از سلام و احوال‌پرسی با بچه‌ها، از آنها خواستم در مورد اینکه این هفته کتاب نداریم فکر کنند و بگویند چه کار کنیم. هر کدام از دانش آموزان هم ایده‌ای داد.
او ادامه می‌دهد: یکی می‌گفت خاله هر روز برویم پارک، یکی می‌گفت خاله نقاشی بکشیم، خاله با هم حرف بزنیم، خلاصه بچه‌ها را گروه‌بندی کردیم به هر گروه کتاب داستان دادیم و خواستیم که داستان‌ها را بخوانند و در موردش بحث کنند و در آخر برگه‌هایی به آن‌ها داده شد تا در مورد قصه‌شان خلاصه بنویسند و برگه را هر طوری که می‌خواهند تزئین کنند و در آخر در مورد قصه به طور خلاصه داوطلبانه هر گروه قصه را تعریف کنند که بسیار خوب بچه‌ها همکاری می‌کردند و قصه‌ها را تا آخر می‌خواندند و گوش می‌دادند.

* تغییرات کتب درسی دلیل تاخیر در توزیع 
مسئول توزیع کتب درسی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در این باره می‌گوید: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، کتب پایه اول ابتدایی تا ۲۰ مهرماه به طور کامل بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
محمد‌حسین چینه‌ساز با اشاره به جدیدالتالیف بودن کتاب‌های پایه‌ اول ابتدایی، می‌افزاید: تغییرات کلی در کتاب‌های این پایه ایجاد شده است و در حال حاضر برخی از آن‌ها همچون علوم هنوز در مرحله چاپ هستند.
او می‌گوید: کتاب فارسی و ریاضی این مقطع به طور کامل به دست ما رسیده است، این کتاب‌ها به‌طور کامل بین دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان اهواز توزیع شد و بین دانش‌آموزان سایر شهرستان‌های استان در حال توزیع است.
مسئول توزیع کتب درسی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار می‌کند: کتاب قرآن و کتاب کار فارسی به تعداد کافی برای دانش‌آموزان استان نرسیده است و از ۸۰ هزار کتاب قرآن پایه اول ابتدایی فقط ۱۲ هزار کتاب و از ۸۰ هزار کتاب‌ کار فارسی تنها ۳۵ هزار کتاب به استان رسیده است.
چینه‌ساز‌ می‌افزاید: در استان با کمبود کتاب‌های مقاطع راهنمایی و متوسطه مواجه شدیم، از هفته آینده کتاب‌های این مقاطع در کتابفروشی‌ها استان به فروش می‌رسد.
این در حالی است که این مقام مسئول پیش از بازگشایی مدارس، از توزیع کتب درسی پایه دوم تا پنجم ابتدایی در تاریخ ۱۵ شهریورماه در بین مدارس استان خبر داده بود.
او ادعا کرده بود: کتاب‌های درسی از یکم مهرماه به دانش‌آموزان داده می‌شود و لی تاکنون که 12 روز از یکم مهرماه می‌گذرد بسیاری از دانش آموزان ابتدایی هنوز کتاب‌های خود را نگرفته‌اند.
------------------------------
گزارش از ایناس عبدالخانی
------------------------------
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول