اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

علم بدون معنویت مخرب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس گفت: علم اگر رنگ خدایی نداشته باشد و با معنویت همراه نباشد برای جامعه بشری مخرب خواهد بود.

علم بدون معنویت مخرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری صبح امروز در مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور شهرستان آق‎قلا با بیان اهمیت جایگاه علم اظهار داشت: بشریت افتخار می‎کند که خدا معلمی انسان را بر عهده دارد.
وی با اشاره به آیات زیادی که در خصوص اهمیت علم از سوی پیامبر(ص) و ائمه ما گفته شده است، تصریح کرد: اهل ایمان و اهل علم دارای درجات رفیع نزد خداوند باریتعالی دارند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان تفاوت علم با سایر مکاتب گفت: امروز در دنیا افرادی زیادی در پی ترویج و کسب علم هستند اما فرق کسب علم در دین اسلام و مکاتب دیگر در این است که اسلام اعتقاد دارد که علم باید در خدمت بشر باشد و اگر از مسیر این خدمت خارج شود به جامعه ضرر می‎رساند.
حجت‎الاسلام طاهری با بیان اینکه بزرگترین فاجعه بشریت حاصل علم انسان است، خاطرنشان کرد: بمب اتم را افراد نادان نساختند بلکه انسان دانشمندی ساختند که از مسیر دیانت و الهی خارج شده بوده‎اند.
وی ادامه داد: علمی که برای خدا و همراه با تهذیب و تزکیه باشد می‎تواند به سعادت انسان کمک کند.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر علم همراه با تزکیه همراه باشد و فرشتگان بال‎هایشان را فرش راه‎شان می‎کند.
حجت‎الاسلام طاهری همچنین به فضیلت شب قدر اشاره کرد و گفت: در شب قدر که انجام عبادات و دعا و راز و نیاز از اهمیت بالایی برخوردار دارد کسب علم در این شب از بهترین اعمالی است که توصیه فراوان شده است.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام تا به امروز دانشمندان اسلام اولین و بهترین دانشمندان جهان بودند، افزود: بعد از جنگ صلیبی خسارت زیادی به جایگاه علمی مسلمانان وارد شده به طوری که کتابخانه‎ها و منابع علمی دانشمندان اسلامی که سال‎های برای آن زحمت کشیده شده بود را به غارت بردند و در غرب از آن استفاده کردند و کشورهای اسلامی را عقب نگه داشتند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بعد از انقلاب به برکت امام و شهدا، کشور از رشد علمی خوبی برخوردار است، گفت: به برکت انقلاب و تلاش مردم هم اکنون از لحاظ علمی در حال رقابت با کشورهای جهان هستیم.
حجت‎الاسلام طاهری با بیان اینکه دانشمندان ما در برخی رشته‎ها حرف اول را در جهان می‎زنند، تصریح کرد: ایران در طی سال‎ها اخیر بیشترین میزان اختراعات را در عرصه بین‎المللی به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: اگر مشکلاتی که از بیرون برای ما درست نمی‎شد و کوتاهی که در داخل صورت نمی‎گرفت هم اکنون حرف اول را در منطقه می‎زدیم.
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مقام معظم رهبری سند چشم انداز 20 ساله نظام را مطرح می‎کنند و تاکید دارند در سال 1404 در اوج کشورهای منطقه باشیم به خاطر توانمندی‎های است که در بین جوانان ما شاهد هستند.
حجت‎الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای که به علوم هسته‎ای دست یافتند با کمک دانشمندان کشورهای دیگر و علوم دیگر کشورهای به این مهم دست یافتند ولی دستیابی ایران به علوم هسته‎ای ناشی از توانمندی و اتکا به دانش بومی با وجود شرایط سخت تحریم بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ما بارها با شجاعت اعلام کردیم که از لحاظ دینی اعتقادی به ساخت بمب اتمی ندارند در حالی که خودشان اعلام می‎کنند اگر ایران بخواهد در کمتر از دو هفته به بمب اتمی دست پیدا می‎کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول