اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد 40 درصدی کشفیات کالاهای دخانی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مجتمع دخانیات استان کردستان از رشد 40 درصدی قاچاق کالاهای دخانی در شش ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

رشد 40 درصدی کشفیات کالاهای دخانی در کردستان
محمد آیینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: استان کردستان در زمینه کشفیات کالاهای دخانی در سال گذشته رتبه سوم کشور را داشت که امسال رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
وی با اشاره به جدیدت ستاد مرکزی در زمینه مقابله با قاچاق کالاهای دخانی در استان، تصریح کرد: در شهرستان‌های نیز کمیسیون‌ها با جدیت هر چه تمام‌تر این قضیه را دنبال می‌کنند.
مدیرکل مجتمع دخانیات کردستان خاطرنشان کرد: کالاهای قاچاق دخانی علاوه بر ضربه به سلامت جامعه، به اقتصاد منطقه نیز ضرر می‌رساند و این مانع از رشد و توسعه می‌شود.
به گفته آیینی، درآمد 300 میلیارد تومان سود از محل کالاهای دخانی در سال گذشته در استان کردستان هدف‌گذاری شده بود که تنها 70 میلیارد تومان آن محقق شد و مابقی از طریق قاچاق وارد شده بود.
وی از افزایش 300 درصدی گشت‌های مشترک دخانیات با بازرسی اصناف به منظور کشف کالاهای دخانی قاچاق در استان خبر داد و اضافه کرد: افزایش 40 درصدی قاچاق مواد دخانی در سال جاری ناشی از این امر بوده است.
مدیرکل مجتمع دخانیات کردستان با بیان اینکه بیشتر مردم با قاچاق کالاهای دخانی آشنایی کامل ندارند، برای آشنایی بیشتر و به ویژه بازاریان اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق اصناف صورت گرفته است.
آیینی اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی را بسترساز افزایش مقابله و کاهش قاچاق کالاهای دخانی دانست و عنوان کرد: باید علاوه بر این، در مرزها نیز برخوردها افزایش و شدت بیشتری پیدا کند.
به گفته وی، درآمد تجارت جهانی یک سال سیگار معادل 20 سال فروش نفت خام ایران است به گونه‌ای که این درآمد افزایش قاچاق را به دنبال دارد که باید برای ممانعت از آن برنامه‌ریزی موثری صورت گیرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول