اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت؛

دیدار استاندار قزوین با سفیر جمهوری قرقیزستان

خبرگزاری فارس: در راستای گسترش و تعمیق مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری سفیر جمهوری قرقیزستان با احمد عجم استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

دیدار استاندار قزوین با سفیر جمهوری قرقیزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، استاندار قزوین در دیدار با سفیر جمهوری قرقیزستان بیان کرد: قرقیزستان از کشورهای همسایه و مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که ریشه مبادلات تجاری و اقتصادی بین این دو کشور به گذشته‌های دور و تاریخی باز می‌گردد.
احمد عجم ادامه داد: آمادگی توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با کشور قرقیزستان از جمله استان جلال آباد را داریم و گام اولیه برای تقویت همکاری‌های مشترک بستر سازی برای توسعه روابط و تعاملات هیئت‌های تجاری و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع دو استان قزوین و جلال آباد است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است که تمامی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته و در حال حاضر 150 هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به کار هستند.
استاندار قزوین با بیان اینکه نزدیکی قزوین به تهران فرصتی را برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در این استان فراهم کرده است تصریح کرد: استان قزوین در حال حاضر با 60 کشور دنیا در زمینه صادرات غیرنفتی ارتباط دارد و میزان صادرات کشور در سال گذشته به قرقیزستان بالغ بر 31 میلیون دلار بوده است که از این میزان 2 میلیون و 700 هزار دلار متعلق به استان قزوین است.
در ادامه سفیر جمهوری قرقیزستان اظهار کرد: روابط قرقیزستان با جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و در حال حاضر 180 شرکت و واحد تولیدی در کشور قرقیزستان فعالیت دارند که از این تعداد 30 درصد با سرمایه‌گذاری مشترک طرف خارجی و 70 درصد به طور کامل با سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها انجام گرفته‌اند.
مدخان شریف کولوف اعلام کرد: در حوزه مناسبات سیاسی نیز در اکثر مسائل و موضوعات قرقیزستان با جمهوری اسلامی ایران تفاهم دارد و در مناسبات بین‌المللی همواره پشتیبان و حامی یکدیگر هستند که این بهترین زمینه و بستر برای توسعه مناسبات مشترک در بخش‌های تجاری و اقتصادی است.
سفیر قرقیزستان در این دیدار از استاندار قزوین برای بازدید از استان جلال آباد قرقیزستان با هدف گسترش و تعمیق مناسبات تجاری و اقتصادی دو استان دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول